23948sdkhjf

"Det är läge för oss att gå internationellt"

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

A Day´s March öppnar butik i London och har även rekryterat e-handelsansvarig med ett förflutet från bland annat Nike.

Butiken öppnar 20 april på Berwick Street 39 i London och har en säljyta om 35 kvadratmeter.

- Det är rätt läge för oss att gå internationellt efter fyra butiker i Sverige. Vi har letat lokal i ett år och visste tidigt att vi ville öppna i Soho. Här finns vår målgrupp men även turister och ett litet kluster av skandinaviska märken då även bland andra Nudie Jeans, Axel Arigato och Sandqvist har butiker i närheten, säger Marcus Gårdö, medgrundare och vd till Habit.

Till Habit säger Marcus Gårdö att valet på London känns naturligt givet den modestad det är och för att företaget redan i dag har ett stort antal kunder i Storbritannien via e-handeln.

Någon rädsla för att Brexit finns inte och Marcus Gårdö är övertygad om att goda lösningar för handel ska förhandlas fram.

- Det går inte att oroa sig för det. London är en viktig modestad och även om det blir tullar så är jag övertygad om att olika lösningar och överenskommelser för handeln kommer.

Förutom att öppna butik i London så fortsätter A Day´s March att arbeta med digital handel och aktiviteter inom sociala medier dit en ökad del av budgeten nu går. Företaget har rekryterat en ny e-handelsansvarig, Jesper Mogensen, med kompetens från bland annat Springtime Group och Nike.

E-handeln vävs ihop med butikerna och något specifikt webblager finns inte utan lagren i butikerna utnyttjas även för e-handeln och i butikerna  paketeras och skickas även varor till e-handelskunderna. Snart lanseras även en click and collect-lösning i butik.

- Jag tror inte på att separera digital och fysisk handel och vårt system är helt integrerat. Vi skippar kostnaderna för ett ytterlager och personalen i butikerna har ofta någon dödtid under dagen att sköta e-handelsorder på.

Blir det fler butiker nu?

- Nu öppnar vi femte butiken och är väldigt glada för det. Vi växer organisk och har en väldigt bra strategi och vet hur hur vi ska arbeta framåt. Det gör vi genom att kombinera fysiska butiker med en växande e-handel. Även om vi känner intresse och har bra trafik från USA så konverterar vi inte så bra dit ännu och det finns väldigt mycket för oss att göra i Europa och inte minst i Danmark, Finland och Tyskland.

Mer om: A Day´s March
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stark tillväxt för second hand-utmanaren Sellpy

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Sportamore växer – men ökar förlusten

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Nyhetsbrev

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Arkiv

Videointervju: Viktigt ta hand om talangerna som rekryteras

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Ivyrevel poppar upp i MoS

Modehandeln återhämtade sig

Prisfall på mode

Nytt modeevent i Stockholm

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Lindex + Boozt = sant

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Zalando bygger nytt megalager

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

WeSC behöver nytt kapital

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.168