23948sdkhjf

Han väljer skönhet framför mode

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Freddy Sobin kliver in som ny vd för skönhetskedjan.

I september tar Freddy Sobin över som ny vd på skönhets- och kosmetikkedjan Kicks.

Läs också: Hon hjälper Bubbleroom att lansera spel

Han har lång erfarenhet inom detaljhandel och särskilt e-handel och på tisdagen blev det känt att han avgår från sin nuvarande post som vd och koncernchef för Consortio Fashion Group – där bland annat Bubbleroom och Cellbes ingår. Där har han verkat som vd sedan år 2011.

Innan dess var han e-handelschef och senare vd för Haléns och han var tidigare med och byggde upp Tretti.se. Han har dessutom suttit i styrelsen för olika e-handelsbolag som exempelvis Lenson och Outnorth.

I dagsläget är även Freddy Sobin styrelseordförande för branschorganisationen Svensk Digital Handel.

Rollen på Kicks tar han över efter Pontuz Bjelfman, som varit företagets vd i tolv år. Bjelfman sitter kvar på posten fram till dess att Freddy Sobin kan tillträda.

– Kicks går nu med full kraft in ett nytt marknadslandskap med ökad konkurrens, ökad prispress och omnihandel.  Många investeringar och satsningar har gjorts, men Kicks behöver ytterligare utveckla sin verksamhet, med stärkt omnikanalserbjudande i fokus. Freddy kommer med sin erfarenhet inom handel och framförallt e-handel kunna leda Kicks framåt. Vi är mycket glada över att ha kunnat rekrytera Freddy, säger Mia Brunell Livfors, Kicks styrelseordförande och koncernchef samt vd för Axel Johnson.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Nyhetsbrev

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Arkiv

Ny vd till Pandora

Tvärstopp för Odd Molly

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Så ska Lager 157 charma Norge

Stärkt Lindex

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Ska göra accessoarer åt WeSC

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Gina Tricot ska mammamatcha

Modekedjan lanserar barnkläder med budskap. Ska bli del i framtida affärssatsning.

Rejält resultattapp för sportkedjan

Ska stärka startups inom fashiontech

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.116