23948sdkhjf

Nytt ansikte hos NN07

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Svensk - danska modemärket rekryterar ny pr- och kommunikationsansvarig. Han har lång erfarenhet av modebranschen från bland annat Les Deux och Euroman.

Virgil Nicholas går in i rollen som pr- och kommunikationsansvarig hos NN07. Han har tidigare drivit livsstilsblogg, arbetat för Euroman.dk och var del i grundarteamet bakom modemärket Les Deux. De senaste fyra åren har han arbetat med egen byrå och kreativ verksamhet.

- Jag har alltid beundrat NN07. Märket intog den nordiska herrmodescenen med 240 kilometer i timmen och har inte tittat tillbaka sedan dess. Trogna sina värderingar och med en inriktad fokus på produkt och kvalitet säkrar NN07 stora marknadsandelar utan att använda behöva använda överdrivna kommunikativa instrumet. Det är därför jag med ödmjukt sinne och stor respekt går till jobbet, säger Virgil Nicholas i en kommentar.

Han ska arbeta nära nyrekryterade kreativa chefen Christopher Bastin. Duon har arbetat tillsammans tidigare bland annat när Gant Rugger, där Bastin arbetade tidigare, skulle lanseras på den danska marknaden.

Virgil Nicholas tillträder 1 april. På senare tid har NN07 rekryterat nya namn till företaget och förutom nämnda Christopher Bastin har även Jonas Bach nyligen rekryterats från G-Star till posten som global commercial director.

Mer om: NN07
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kedjan som är mästare på inspiration

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Jobb & Karriär
Hon har bytt roll hos Eivy

Vill skapa skoklassiker

Ny designutbildning i Åre

Balenciaga à la Provrummet

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Nyhetsbrev

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Arkiv

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Modemässa med hållbart i fokus

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Från RMPR till Presskontakterna

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Skandinaviskt under ett tak

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

"Pekskärmarna har blivit ett extra försäljningsverktyg"

Så sålde Inditex

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

De ger randen ny hemvist

Så har Polarn O. Pyret förenklat köpresan och gjort butikerna lättnavigerade.

Hon ska guida till rätt klapp

Ras för skohandeln

Minussiffror i modehandeln i november, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil. Därtill har december inte heller inletts bra.

Julklappar för 23 miljarder

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Zalando skrotar Bread & Butter

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.177