Nytt ansikte hos NN07

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Svensk - danska modemärket rekryterar ny pr- och kommunikationsansvarig. Han har lång erfarenhet av modebranschen från bland annat Les Deux och Euroman.

Virgil Nicholas går in i rollen som pr- och kommunikationsansvarig hos NN07. Han har tidigare drivit livsstilsblogg, arbetat för Euroman.dk och var del i grundarteamet bakom modemärket Les Deux. De senaste fyra åren har han arbetat med egen byrå och kreativ verksamhet.

- Jag har alltid beundrat NN07. Märket intog den nordiska herrmodescenen med 240 kilometer i timmen och har inte tittat tillbaka sedan dess. Trogna sina värderingar och med en inriktad fokus på produkt och kvalitet säkrar NN07 stora marknadsandelar utan att använda behöva använda överdrivna kommunikativa instrumet. Det är därför jag med ödmjukt sinne och stor respekt går till jobbet, säger Virgil Nicholas i en kommentar.

Han ska arbeta nära nyrekryterade kreativa chefen Christopher Bastin. Duon har arbetat tillsammans tidigare bland annat när Gant Rugger, där Bastin arbetade tidigare, skulle lanseras på den danska marknaden.

Virgil Nicholas tillträder 1 april. På senare tid har NN07 rekryterat nya namn till företaget och förutom nämnda Christopher Bastin har även Jonas Bach nyligen rekryterats från G-Star till posten som global commercial director.

Mer om: NN07


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Mingel med systermärke - Weekly

Style Sweden lanserar nytt varumärke.

Vill växa med fler butiker

Jumperfabriken gör sitt bästa kvartal någonsin. Nu ska det tioårsjubilerande modeföretaget fortsätta satsa på e-handel och letar även lokaler för fler butiker.

Han lämnar också Nelly

Efter Göteborg väntar Malmö

Ny ägare till Rådhuset

Cos till Pitti Uomo

Nyhetsbrev

Plus

Widell och Schulman siktar internationellt

Medieprofilerna Hannah Widell och Amanda Schulman är på god väg att byta epitet. Med eget klädvarumärke och en internationell e-handelssajt i startgroparna ger de sig in i modebranschen på allvar.

Arkiv

Modemässa satsar hållbart

IC Group höjer resultatprognos

Medalj till House of Dagmars grundare

På måndagskvällen förärades en av modemärkets grundare Kungliga Patriotiska Sällskapets Näringslivsmedalj.

Nya märken hos Molino pr

JC-granskningen: Otillåtna affärer kan ha förekommit

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

J.Lindeberg öppnar nytt

Här nyetableras modemärket med fysisk butik i veckan.

Asket gör upp med ursprungsmärkning - Utmanar fler till transparens

Under en vecka - var fjärde handlare utsatt för stöld

Nystart för Hackett i Norden

Junkyard överväger fysiska butiker – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Bubble London läggs ned

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Plus

Genombrott för Swedish Stockings

Med ny delägare satsar strumpbyxvarumärket på en aggressiv tillväxttakt 2018. Drivkraften är bland annat den nyligen påbörjade exportoffensiven i USA, medan miljötänkandet alltjämt är grunden.

Tillfälligt för skomärke

Skovarumärket CQP öppnar ny pop up-butik i Stockholm.

Han är Kronabys ansikte utåt

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Dit går VRG

Sneakeraktör mot nya händer?

Medgrundare blir vd för Happy Plugs i USA

Dags att anmäla brott i butik

Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Plus

Nytändning på Topeco

Oförändrat i Footway Group

Pitti Uomo byter representant

Ny Sverigechef till H&M

Digital plattform för resttyger

De vet hur 800 miljoner doftar

Jobb & karriär
Hon tar över på Eleven

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.134