23948sdkhjf

Han går till NN07

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modemärket får ny kreativ chef. Därtill kliver en tidigare chef från G-Star in i bolaget.

Christopher Bastin blir kreativ chef för modemärket NN07.

Bastin har en lång karriär från Gant och Gant Rugger i bagaget men har den senaste tiden arbetat som kreativ chef hos Indiska via det egna bolaget CBCA.

Han  lämnade Gant på hösten 2015 och kom till Indiska juni 2016. Han har även arbetat, via det egna bolaget, med denimmärket Frame och även Lee. Christopher Bastin ska vara baserad i Köpenhamn. 

Därtill rekryterar modeföretaget Jonas Bach till posten som global commercial director. Han kommer närmast från G-Star där han arbetat under de senaste 19 åren på en rad olika positioner bland annat inom försäljning, retail och marknad. De senaste tre åren har han arbetat som general manager. Han ska vara baserad i Amsterdam.

Tillsammans ska duon hjälpa till att accelerera modebolagets globala tillväxt och fortsatta vässa herrmodemärkets uttryck.

NN07 grundades  av Victor Lindh och Ulrik Pedersen 2007 och märket finns hos återförsäljare och via tre egna butiker; två i Köpenhamn och en i Täby utanför Stockholm.

Privatägda kapitalfonden Fidelio Capital, som även investerat i bland andra Lyko, förvärvade  60 procent av modeverksamheten sommaren 2016.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Från Åhléns till MQ

Hon är ny försäljningschef för MQ och kommer närmast från tung post hos varuhuskedjan.

Jobb & Karriär
"Jag är en bra parhäst till entreprenörer"

Hon går från reklambyråvärlden till en nyinrättad post hos modeföretaget.

Asos vinstvarnar

Peking för Acne Studios

Så vill Scorett uppmana till hållbar konsumtion

Handlarna tappar tron till jul

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Trio till Eivy

De är nya hos sportmodeföretaget och kommer in med kompetens från bland andra Sportamore, Skincity och Wakakuu.

Arkiv

Butiksnytt
Här öppnar XXL

H&M nära förväntningarna

Modekoncernens försäljning steg med 6 procent under fjärde kvartalet.

Ny designutbildning i Åre

Jobb & Karriär
Hon har bytt roll hos sportmodeföretaget

Kedjan som är mästare på inspiration

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Balenciaga à la Provrummet

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Vill skapa skoklassiker

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Från RMPR till Presskontakterna

Modemässa med hållbart i fokus

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Hon ska guida till rätt klapp

Julklappar för 23 miljarder

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.174