23948sdkhjf

Han går till NN07

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modemärket får ny kreativ chef. Därtill kliver en tidigare chef från G-Star in i bolaget.

Christopher Bastin blir kreativ chef för modemärket NN07.

Bastin har en lång karriär från Gant och Gant Rugger i bagaget men har den senaste tiden arbetat som kreativ chef hos Indiska via det egna bolaget CBCA.

Han  lämnade Gant på hösten 2015 och kom till Indiska juni 2016. Han har även arbetat, via det egna bolaget, med denimmärket Frame och även Lee. Christopher Bastin ska vara baserad i Köpenhamn. 

Därtill rekryterar modeföretaget Jonas Bach till posten som global commercial director. Han kommer närmast från G-Star där han arbetat under de senaste 19 åren på en rad olika positioner bland annat inom försäljning, retail och marknad. De senaste tre åren har han arbetat som general manager. Han ska vara baserad i Amsterdam.

Tillsammans ska duon hjälpa till att accelerera modebolagets globala tillväxt och fortsatta vässa herrmodemärkets uttryck.

NN07 grundades  av Victor Lindh och Ulrik Pedersen 2007 och märket finns hos återförsäljare och via tre egna butiker; två i Köpenhamn och en i Täby utanför Stockholm.

Privatägda kapitalfonden Fidelio Capital, som även investerat i bland andra Lyko, förvärvade  60 procent av modeverksamheten sommaren 2016.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Bubbleroom blickar mot öst

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Nyhetsbrev

Ny vd till Pandora

Arkiv

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Ska göra accessoarer åt WeSC

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Modekedjan i rekonstruktion igen

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Rejält resultattapp för sportkedjan

Ska stärka startups inom fashiontech

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

Här bygger H&M om och ut

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Ska säkerställa tillväxt i Europa

Drar upp storleken på baby

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.128