23948sdkhjf

De är årets modetalanger

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

På torsdagsmorgonen förärades tre mode- och smyckestalanger utmärkelserna inom programmet Swedish Fashion Talents. Utmärkelserna delas ut för 12:e gången i ordningen.

Utmärkelsen Swedish Fashion Talent of the Year, som delas ut av Swedish Fashion Council, förärades Johannes Adele med motiveringen:

"Ett modemärke med starkt kollektionstänk och etisk produktion, där mode i samskapande och identitet står i fokus. Med skärpa och kommunikation från underground lyfter de coolness till ytan utan att tappa bärbarhet".

Som mottagare av Swedish Fashion Talent of the Year erhöll Johannes Adele      25 000 kronor från Svensk Handel Stil, 10 000 kronor från Digaloo, och juridisk rådgivning till ett värde av 10 000 SEK från Maqs Advokatbyrå.

 För andra året i rad delas även utmärkelserna Swedish Fashion Talents Accessory Award som gick till KSV Jewellery och Swedish Fashion Council Changers Award som föräardes Ama Awe.

 Motiveringen till accessoarsutmärkelsen till KSV Jewellery lyder:

Ett smyckesmärke som utforskar ateljéarbete, men även högteknologisk innovation.Resultatet är signaturpieces i formstark design som adderar personlighet till både privatkund och stora beställare.

 KSV Jewellery erhåller juridisk rådgivning till ett värde av 10 000 kronor från MAQS Advokatbyrå.

Motiveringen till Ama Awe lyder:

Nya tidens multikreativa entreprenör med fokus på hållbarhet och performansinom slow fashion. Konstnärssjäl som jobbar gränsöverskridande, i både produktsegment, sälj, konceptuell vision och kollaboration.

 Ama Awe tilldelsa en prissumma om 10 000 kronor samt fem timmars rådgivning motsvarade 15 000 Sekronor från Swedish Fashion Council.

Vinnartrion föräras ett år i programmet som motsvarar ett värde av 300 000 kronor. Utöver detta emottog alla Swedish Fashion Talents ett års medlemskap hos Association of Trade Partners Sweden.

Sju varumärken deltog i årets program; Ama Awe, Baumgarten di Marco, Bow Label, Daily Routine, KSV Jewellery, Johannes Adele och Naemi Gustafsson. 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
1

Sålde 10 000 jackor på ett halvår – så gör Norrsken

Lanserade jackvarumärket i september i fjol.

Sportkedjans vd lämnar – efter två månader

Går efter intern granskning av uppmärksammade Facebookinlägg.

Klarna öppnar pop up-butik

Svensk Handel: ”Dyra paketleveranser en alarmerande konkurrensnackdel”

Giambattista Valli för H&M

Modekedjan gör två släpp av årets designsamarbete.

1

Skobolag lanserar ny e-handel

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Vd-skifte hos Inditex

Den spanska modekoncernen väntas byta vd i sommar.

Arkiv

Så ser nya Henri Lloyd ut

Blickar framåt med ny logga och sajt.

Nilson Group väljer Afound

Öppnar upp för nya marknadsplatser och försäljningskanaler.

Nordiska Etikettbolaget i nya händer

DK Company säljer två märken – efter en vecka i koncernens ägo

Indiska släpper barnmodekollektion

Plockar in plagg till yngre barn.

House of Dagmar uppmanar till ökad transparens

Modeföretaget lanserar ny etikett och märkning; Good Choice.

UO hoppar på prenumerationståget

Öresund ökar i MQ

Athleisure à la puddingproducent

Butiksnytt
Butik för Sophie by Sophie

176 miljoner till MQ

Svensk kliver in i ny roll hos amerikansk modejätte

Comeback för Årets Modebutik i Habit Modegalan

Om plast i haven och framtidens designutmaningar

Bada i CDLP

Byter Bruket mot Tuna Park

Scorett prisas för helhetsupplevelse

Här stänger Åhléns också

Wood Wood öppnar i London

Jobb & Karriär
Från Nelly till Lyko

Ny yta för reseffekter

Jobb & Karriär
Han går till Day Et

Odd Molly väljer Norrköping

Utmärkelse till Kavat

Ny tillfällig butik för CQP

Får ansvar för Jacket Required och Moda

Jobb & Karriär
Före detta landschef hos H&M till Cervera

Jobb & Karriär
Kliver in i Stig Fram

Campadre fälld av RO

Se alla Företagens egna nyheter

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.124