23948sdkhjf

Agenturföretagen ser ljust på framtiden

Internationella varumärken går en ljus framtid till mötes. Detta enligten undersökning som hundraårsjubilerande organisationenAgenturföretagen genomfört bland sina medlemmar.Cirka 400 medlemsföretag verkar inom textil- och modebranschen.

Agenturföretagens medlemmar ser mycket positivt på sin ekonomiska framtid och företagsåret 2014. Det visar undersökningen som gjorts bland organisationens företagsmedlemmar i samarbete med undersökningsföretaget Inizio.Agenturföretagen fyller 100 år 2014. En del i firandet har varit att genomföra en stor undersökning bland medlemsföretagen, bland annat för att ta reda på hur de ser på framtiden för sina företag.62 procent tror att deras omsättning kommer att öka trots att 51 procent tror att Sverige som helhet kommer att ha en oförändrad ekonomisk utveckling. Agenturföretagens medlemmar representerar 650 företag med tusentals svenska- och internationella varumärken inom framför allt mode, design, textil, mat och dryck, som säljs på den svenska och nordiska marknaden.- Kunden handlar mer medvetet idag och väljer kvalitet och starka varumärken i en högre grad än tidigare. Den uppåtgående internethandeln gynnar flera av våra medlemmar men är inte okomplicerad. Balansen är viktig mellan nätbaserade och fysiska butiker säger Helena Waker, VD på Agenturföretagen i ett pressmeddelande.Bland Agenturföretagens medlemmar är majoriteten av företagen agenter, distributörer och importörer.DF/Dagens Handel

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063