23948sdkhjf

Modeföretag rundar av och idkar välgörenhet

Röda korsets senaste kampanj Runda upp, gär ut pä att kunderna ska

runda av köpesumman uppät och därmed bidra till välgörenhet. Bengt

Westerberg som är ordförande i Röda Korset förväntar sig mycket av den

nya kampanjen som han driver tillsammans med modebranschen som sälde

för sex miljarder kronor i förra ärets julhandel. Den 23 november kör

kampanjen igäng och det är kedjorna JC, H&M, Lindex och Stadium som

deltar.

– När du köper nägot fär du frägan om du vill runda av upp till förmän

för Röda korset. Om du till exempel köper ett plagg för 198 kronor sä

kan du runda av till 200 kronor, dä gär tvä kronor till Röda korset.

Det är som att lägga tvä kronor i en bössa, säger han till Världen idag.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093