23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Neuw tar nytt steg – satsar på egna försäljningskanaler

Från och med nästa år adderar denimmärket Neuw ett nytt affärsben – direktförsäljning till konsument. ”Vi kan växa hur mycket som helst. Vi startar från noll”, säger vd Johan Persson.  

Från att uteslutande ha byggt sin affär på en wholesalemodell breddar denimvarumärket Neuw distributionen genom egna kanaler. I januari lanseras en egen nätbutik för den europeiska marknaderna och under våren är planen att öppna egen butik i Stockholm.

Men redan i slutet av oktober är det premiär för en outlet på 80 kvadratmeter i Barkarby utanför Stockholm. Outletetableringen är en del av strategin att ta kontroll över försäljningen av produkter från tidigare säsonger.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047