Många har säkert i färskt minne hur Toni Collin i mitten av 2010-talet tog Varners herrmodekedja Volt till exceptionella höjder i Sverige och Skandinavien på bara några år. Från Volt och Carlings gick han till denimmärket BLK DNM som vd – ett bolag som han också köpte in sig i.
Att hans karriär i modebranschen skulle ta en ny riktning såg ha...
Toni Collin gör om Brothers från grunden – blir multibrandkedja
Konkurrensen om den svenska herrkunden ökar när den nytillträdda vd:n och delägaren gör om kedjan från grunden. Brothers ska nischa sig som multibrandkedja och de egna varumärkena fimpas och ersätts med nya av designern Jessy Heuvelink. Premiär i augusti.
Toni Collin är sedan 3 november ny vd för Brothers. Planen är att ompositionera varumärket till en multibrandkedja. Just nu sitter Toni Collin i förhandlingar med både internationell och svenska varumärken. "Vi tar ett helhetsgrepp när det kommer till nivån på interna och externa varor. Både uttrycksmässigt och prismässigt ska det upp lite, och externa varumärken ska få mycket mer plats." Foto: Brothers
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration