23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Snapchat storsatsar i Norden – samarbetar med Caia och Rotate

Snapchat satsar stort på nordiskt mode och lanserar sin första 360-kampanj i regionen under Copenhagen Fashion Week som går av stapeln den 4 augusti. I centrum står ett exklusivt samarbete med Caia och Rotate.

Snapchat gör sin största varumärkessatsning hittills i Norden och inleder ett exklusivt samarbete med det svenska skönhetsmärket Caia och det danska modevarumärket Rotate under Copenhagen Fashion Week den 4–8 augusti.

Satsningen markerar ett ökat fokus på den nordiska modescenen efter tidigare samarbeten med modejättar som Louis Vuitton och Dior under Paris Fashion Week. Genom att kombinera fysiska möten med augmented reality (AR) vill Snapchat skapa mer inkluderande och interaktiva upplevelser för mode- och skönhetsintresserade.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094