23948sdkhjf

Nudie Jeans: ”Det vi håller på med är att skapa morgondagens vintage”

Genom att designa färre, mer relevanta och varaktiga plagg som ska säljas flera gånger hoppas Nudie Jeans minska sina utsläpp radikalt. Med ett större och integrerat begagnatutbud är planen att öppna fler butiker i världen och göra den globala e-handeln lokal.”Vi måste göra allt mycket bättre”, säger Joakim Levin, medgrundare och bolagets majoritetsägare sedan årsskiftet.
Efter över 20 år med Nudie Jeans upplevde Joakim Levin att bolaget hade nått vägs ände. Företaget hade gjort mycket av det traditionella hållbarhetsarbetet och jobbat enligt strikta, interna regler. I denna box, som Joakim Levin kallar den, ville han hitta tillbaka till både lust och mening.

Frågorna han ställde sig var närmast existentiella: Vad ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Wesports förvärvar tysk sportjätte och nylanserar online
Ny denimavdelning till Åhléns: ”Stockholms tjusigaste”
Dagmar visar kollektion i Paris – ”Distributionen blir mer internationell”
Modekedjan stänger ytterligare butik
Nyemissionen lyckades: "Vi har fortfarande en bit kvar"
Newhouse återvinner – tygrester blir nya kollektioner
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094