Björn Borgs skosegment ökar tresiffrigt – ras för underkläder
Flera kategorier hade medvind medan underkläder och väskor gick åt motsatt håll.

Henrik Bunge, vd för Björn Borg. För ett år sedan gjorde bolaget och Myrqvist ett designsamarbete. Foto: Press (montage)
Björn Borg, som säljer underkläder, sportkläder, skor och väskor, redovisar en ökad omsättning under första kvartalet i år jämfört med motsvarande period året före. Omsättningen steg 9,0 procent till 280 miljoner kronor jämfört med 257 miljoner kronor. Det framgår av bolagets delårsrapport som släpptes under torsdagskvällen, samma dag som årsstämma...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration