23948sdkhjf

Skatteskulder och missnöjda kunder pressar Rerobe: ”Vi har gjort jättemånga fel”

Med en ny egenutvecklad e-handelsplattform skulle secondhandstartupen Rerobe i Stockholm ta marknaden med storm. Tre år senare gör företaget en brakförlust på över 3 miljoner kronor. Medan skuldberget växer hos Kronofogden växer också kritiken från missnöjda kunder som inte får sina pengar i tid.
Perfekt tajmad med uppgången för secondhandmarknaden öppnade Rerobe en ansenlig butik på Åsögatan på Södermalm i Stockholm 2019. Inriktningen var secondhand i premiumsegmentet som skulle säljas och marknadsföras både i butik och på nätet genom en egenutvecklad omnikanalbaserad e-handelsplattform för secondhandförsäljning.

Grundarna Vendela Ragnars...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
MQ om vårens utveckling: ”Köper in mindre, säljer mer och öppnar nya butiker”
Träskor hett dammode i kändistäta NYC
Sport- och friluftsprofil ska hjälpa Nordshield att expandera
Slutar med herrkläder – satsar på systerbutiken
Artifact 001 – första släppet av digitala solglasögon
Klädjätten investerar i biobaserat polyester: ”Ska förändra klädindustrin”
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094