23948sdkhjf

Skatteskulder och missnöjda kunder pressar Rerobe: ”Vi har gjort jättemånga fel”

Med en ny egenutvecklad e-handelsplattform skulle secondhandstartupen Rerobe i Stockholm ta marknaden med storm. Tre år senare gör företaget en brakförlust på över 3 miljoner kronor. Medan skuldberget växer hos Kronofogden växer också kritiken från missnöjda kunder som inte får sina pengar i tid.
Perfekt tajmad med uppgången för secondhandmarknaden öppnade Rerobe en ansenlig butik på Åsögatan på Södermalm i Stockholm 2019. Inriktningen var secondhand i premiumsegmentet som skulle säljas och marknadsföras både i butik och på nätet genom en egenutvecklad omnikanalbaserad e-handelsplattform för secondhandförsäljning.

Grundarna Vendela Ragnars...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109