23948sdkhjf

The Resort Co växer med externt kapital: ”Påbörjat vår resa mot globalt varumärke”

För att växa och bli ett globalt varumärke tar svenska herrmodevarumärket The Resort Co in drygt två miljoner kronor från externa investerare.
Det har varit en snabb men intensiv resa för det så kallade ”resortwear-varumärket” som lanserade sin första semesterkollektioner 2020.

På kort tid har kollektionerna, som tillverkas i små fabriker i Italien, Portugal och Spanien, utökats med kläder, badbyxor, solglasögon och accessoarer.

För att växa ytterligare på den globala marknaden stängde ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
MQ om vårens utveckling: ”Köper in mindre, säljer mer och öppnar nya butiker”
Träskor hett dammode i kändistäta NYC
Sport- och friluftsprofil ska hjälpa Nordshield att expandera
Slutar med herrkläder – satsar på systerbutiken
Artifact 001 – första släppet av digitala solglasögon
Klädjätten investerar i biobaserat polyester: ”Ska förändra klädindustrin”
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093