Fritextsökning
Artiklar per år
Innehållstyper
-
Dedicateds vd om branschklimatet: ”Värsta marknadssituationen för svensk handel sedan 2008”
Efterfrågan har gått ner enormt i Sverige, hävdar Johan Graffner, som fick se en minskad omsättning och ett minusresultat för sitt bolag 2023. Även om 2024 fortsatt är utmanande, har läget ljusnat.
-
Öppning stundar för Rains – åter till Stockholm
-
Utlandsköpen bidrog till ökad e-handel i september
En halv miljon svenska konsumenter handlade i september från Shein och/eller Temu. En oroväckande utveckling, enligt Svensk Handel.
-
När konst möter mode – och mode konst
Konstverk som modeaccessoar. Det är resultatet av mötet mellan svenska unisexmärket Appletrees och konstnären Marie-Louise Ekman. I våras lanserades en sidenkollektion – varumärkets första designsamarbete. Habit fick en pratstund med Appletrees grundare Charles Murray.
-
Mer än bara en mässa – på ISPO Munich 2024 vandrar du rakt in i framtidens sport och mode
Detaljhandeln förändras ständigt, driven av skiftande konsumentkrav och innovation. Sport- och modebranschen är inte annorlunda. Med temat "LOVE EVERY CONTACT" kan Du den 3–5 december 2024 se och känna på de senaste produkterna inom outdoor, sportfashion och tillhörande teknologi. Det är här du knyter kontakter för framtidens affärer.
-
Svenska Tenson vinner tyskt designpris
Svenska Tenson har tilldelats det anrika priset The German Design Award i kategorin Utmärkt produktdesign för sin Nunataq-jacka.
-
Boohoo tappar omsättning – vd lämnar
Brittiska modebolaget Boohoo rapporterar en lägre omsättning än väntat under första halvåret. Därtill aviseras vd-sorti.
-
Nytt projekt ska hjälpa skobranschen bli mer cirkulär
Genom att kombinera forskning och handel hoppas IVL och Wargön att staka ut vägen till en mer hållbar skobransch.
-
250 färre butiker i fjol – en fjärdedel var modebutiker
-
Wiges lanserar ny varumärkesidentitet och byter logotyp
Samlar alla etiketter under samma namn.
-
Spinnova gör samarbete med premiummärke
Finsk fiberproducent gör handväska med varumärke på hemmaplan.
-
Danska barnklädesmärket etablerar outlet
Name Its tillfälliga butik på Hede Fashion Outlet blir en permanent outlet. Därmed kan det danska bolaget räkna till fem butiker i Sverige.
-
Ellos nya varumärkesdirektör rekryteras internt
-
H&M gör butikslyft i norr – hemkonceptet flyttar in
Klädkedjan uppgraderar butikerna i Skellefteå och Östersund.
-
Streetwearbutiken flyttar efter 22 år – lämnar krogstråk för ett helt nytt sammanhang
Nya lokalen ger flera nya möjligheter för 25-årsjubilerande Sportif Unlimited. Bland annat får vintageavdelningen större yta.
-
Topp 5-listan: Köpcentrumet klättrar flera placeringar
-
Kinamarknaden sänker LVMH:s försäljning
Franska lyxjätten LVMH redovisar försäljningssiffror för det tredje kvartalet som är lägre än förväntat.
-
Popswap i konkurs efter miljonförluster
Grundaren sätter företaget i konkurs fyra år efter lanseringen.
-
Svenskarna ger klädbranschens miljöarbete bottenbetyg
Fyra av fem svenskar uppger att de har ett litet förtroende för klädbranschens miljöarbete.
-
Här expanderar Johnells – ”Tror stenhårt på satsningen”
Damsortimentet utökas när klädkedjan investerar i en större citybutik. ”Vår nya flagship.”
-
De kan vinna Årets Modevarumärke 2024 – ”Flyttar fram modets gränser”
HABIT FASHION AWARDS 2024. Nu är det klart vilka varumärken som är finalister i kategorin Årets modevarumärke som delas ut av Habit och Zalando.
-
Mockberg till NK i Stockholm
Tioårsjublilerande smyckesvarumärket flyttar in i varuhuset i Stockholm.
-
Tog Frank Dandy till 100 miljoner: ”Det har varit en förändringsresa på flera plan“
Daniel Hörnqvist slutar som vd men kvarstår som delägare och ledamot i Frank Dandy. ”Prio är att hitta en värdeskapande lösning efter mig”, säger den avgående vd:n och berättar om vad han kommer att minnas mest under sina sju år på vd-posten.
-
Frank Dandy tappar vd – Daniel Hörnqvist har nytt uppdrag