23948sdkhjf

Kids brands store dubblar ytan och bygger ut sortimentet

Klädbutiken expanderar och byter läge i Emporia. 

Sex år efter etableringen i köpcentrumet flyttar Kids brands store till nytt läge och utökar ytan. Från tidigare 95 kvadratmeter dubblas storleken till 195 kvadratmeter.

– I butiken möter vi kunden där han eller hon befinner sig. Jag är glad över att Steen & Strøm var lyhörda och gav oss möjlighet att utöka butiksytan och samtidigt flytta närmare det stråk på Emporia där tjejerna rör sig som vi nu satsar lite extra på, säger Jonas Nilsson, sälj- och inköpsansvarig på bolaget, i en kommentar. 

Kids brands store, som säljer plagg för ungdomar i åldern 8–16 år, bygger i och med flytten ut sortimentet till tjej.  Bolaget, som har 90 procent av sin försäljning på nätet, säljer varumärken som Polo Ralph Lauren, Nike, Lyle & Scott och Gant.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Syskonpar vill nå en yngre publik med sommarbutik i Båstad
The Resort Co växer med externt kapital: ”Påbörjat vår resa mot globalt varumärke”
Acne Studios leker med designpråket i nyöppnad Miamibutik
Här är Filippa K:s senaste butiksöppning
Bric-a-brac öppnar citybutik i norr
Hööks breddar popup med outdoor
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.125