23948sdkhjf

Danska Magasin i köptagen – investerar i varumärken

Det anrika varuhuset har köpt in sig i det danska glasögonmärket MessyWeekend. Uppköpet är startskottet till en ny strategi, nämligen att förvärva varumärken.   
Uppköpet av MessyWeekend, med en omsättning på 28 miljoner danska kronor, är det första som varuhuset Magasin du Nord gör. Och måhända heller inte det sista. Magasin du Nord kommunicerar en helt ny affärsstrategi framåt; att investera i danska varumärken som passar in i verksamheten.  Planen är att "skapa nya möjligheter för både Magasin, varu...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094