23948sdkhjf

Danska Magasin i köptagen – investerar i varumärken

Det anrika varuhuset har köpt in sig i det danska glasögonmärket MessyWeekend. Uppköpet är startskottet till en ny strategi, nämligen att förvärva varumärken.   
Uppköpet av MessyWeekend, med en omsättning på 28 miljoner danska kronor, är det första som varuhuset Magasin du Nord gör. Och måhända heller inte det sista. Magasin du Nord kommunicerar en helt ny affärsstrategi framåt; att investera i danska varumärken som passar in i verksamheten.  Planen är att "skapa nya möjligheter för både Magasin, varu...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Revolutionrace vd styr mot två miljarder
CPH Fashion Week: P.L.N. visade sin svärta
CPH Fashion Week: Danska Stamm – den skandinaviska globetrottern
Svensk Handel om de rekordhöga lönekraven
Revolutionrace gör all time high
Grundaren av nylanserat herrmärke: ”Vi ska växa med retail”
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094