Rapporten är baserad på onlinehandeln och vad konsumenter de facto har e-handlat.
Utmärkande är att trenden är global med ökad försäljning av produkter inspirerade av den viktorianska eran på 1700-talet ända fram till Y2K-modet i början av 00-talet.
I rapporten har Klarna samarbetat med den italienska trendexperten Agus ”The Algorythm” Panz...
Här är produkterna som trendade 2022
Truckerkeps och magtröjor. Nostalgiska produkter har varit superheta i år, konstaterar Klarna i en färsk trendrapport. Och den nostalgin sträcker sig tillbaka till 1700-talet.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/74873308.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=5000&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3326&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=7&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=439&accessToken=d769f9fec4ae506f079a5eea422830b292ede9a330f52d997372ebda8797d3c7)
Trendexperten Agus Panzoni ser att turbulensen i omvärlden gjort att konsumenterna letar efter tryggheten i nostalgin. Foto: Pressbild/ Klarna
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration