23948sdkhjf

Nyinviger med funkiskoncept på NK

Efter ett omfattande renoveringsarbete öppnar Tiger of Sweden återigen sin butiksyta på Nordiska Kompaniet i Stockholm.

Den här gången möter besökarna ett koncept som hämtat inspiration från Tiger of Swedens tidigare anläggningar i Uddevalla från 1949 med exempel på funktionell skandinavisk design.    Det nya butikskonceptet beskrivs som ”ett möte mellan de gamla fabrikerna och The Nordic Pavilion, en ledstjärna för hantverk där naturliga material möter och kompletterar varandra”.

Butiksytan ska reflektera Tiger of Swedens historia och rötter gällande kvalitet och hantverk, men med en samtida prägel. Naturmaterial som lera, tegel, ask och valnöt möter industriella element som borstat stål, modernistiskt möblemang och belysning.

Konceptet har utformats i samarbete med arkitektbyrån Stamuli.

– Vi ser fram emot att återigen öppna på Nordiska Kompaniet efter att vi, tillsammans med Stamuli, vidareutvecklat vårt butikskoncept till en yta som representerar vad Tiger of Sweden är idag. Vår historia med NK sträcker sig tillbaka till varuhusets begynnelse och det känns som ett naturligt steg att vi nu tar samarbetet vidare, säger Bryan Conway, creative director på Tiger of Sweden. 

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
1 500 tjänster försvinner från H&M: ”Merparten i Sverige”
Freddy Sobin ny koncernchef för XXL – ”Mest talangfulla inom retail i Norden”
Brist på sorterade textilier bromsar uppskalningen av återvunnet material
Detaljhandeln fortsatte backa i oktober
Till politikerna: Detta skulle underlätta den cirkulära utvecklingen
Textilimportörerna: ”Bryt den protektionistiska handelstrenden”
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.078