Skillnaden mellan olika affärssystem
Vi vet hur svårt det kan vara att jämföra olika affärssystem, här har vi sammanfattat de fyra grundläggande skillnaderna, en mer utförlig beskrivning hittar du på attire.se.
Lokalt eller molnbaserat
De flesta affärssystem som erbjuds
i dag, däribland Attires lösning, är molnbaserade, det vill säga tillgängliga via en extern server, och inte installerade på användarens egen dator eller server.
Gränssnitt
Hur ett affärssystem ser ut när du öppnar det och hur pass enkelt det är att navigera i, påverkar i stor utsträckning användarupplevelsen. Här kan det skilja sig ganska mycket åt mellan olika lösningar.
På Attire arbetar vi kontinuerligt med att utveckla både gränssnittet och användarvänligheten.
Generellt eller branschspecifikt
Det finns affärssystem som har utvecklats specifikt för vissa branscher och anpassats efter deras behov och fackterminologi, andra är mer generella.
De sistnämnda brukar ändå vara möjliga att anpassa efter användarens behov, exempelvis genom att integrera andra system och applikationer som användaren behöver.
Support
Möjligheten till support och hur denna är utformad skiljer sig åt från leverantör
till leverantör. Detsamma gäller också hur pass mycket hjälp du får under implementerings-fasen. Attires policy är att vara en tillgänglig och familjär
leverantör, som gärna ger det där extra stödet, investerar tid med kunden
för att kunden i slutändan ska bli så självgående som möjligt.