23948sdkhjf

Krisande Rizzo Group säljer av varumärken

Säljer rättigheterna till Don Donna och Handskmakar’n.

Rizzo Group säljer rättigheterna till varumärkena relaterade till Don Donna och Handskmakar’n till Glitter genom Bergendahl & Son. Köpeskillingen uppgår till totalt 15 miljoner kronor. Det framgår av ett pressmeddelande.

I och med transaktionen kommer Rizzo fortsatt fokusera verksamheten på försäljning av väskor och accessoarer under andra varumärken. De ekonomiska och finansiella effekterna av avyttringen bedöms vara av mindre betydelse för Rizzo.

”Bolaget arbetar vidare med att ta fram en kontrollbalansräkning och med att möjliggöra kortsiktig och långsiktig lönsamhet /…/ Rizzo Group behöver få till en långsiktig lösning inom den närmaste månaden för att hantera bolagets likviditet och därmed bolagets fortsatta drift”, skriver Rizzo.

Som tidigare kommunicerats har Rizzo ingått en avsiktsförklaring avseende ett fördjupat samarbete med Sajaco Nordic Holding i syfte att undersöka en finansieringslösning för bolagets fortsatta drift.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
1 500 tjänster försvinner från H&M: ”Merparten i Sverige”
Freddy Sobin ny koncernchef för XXL – ”Mest talangfulla inom retail i Norden”
Brist på sorterade textilier bromsar uppskalningen av återvunnet material
Detaljhandeln fortsatte backa i oktober
Till politikerna: Detta skulle underlätta den cirkulära utvecklingen
Textilimportörerna: ”Bryt den protektionistiska handelstrenden”
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094