23948sdkhjf

Stayhard lever vidare – köps upp av nätmodehandlaren

Herrmodevarumärket snart i Footways ägo.

Ellos Group har ägt Stayhard sedan 2014, och aviserade om varumärkets avveckling för några månader sedan.

Nu köps Stayhard upp av Footway Group. 

Jag är otroligt glad över att få välkomna Stayhard till Footway Group. Vi ser stora möjligheter i att bygga vidare på Stayhards starka varumärke och nischade koncept. Det är ytterligare ett steg i rätt riktning för att kunna erbjuda ännu fler specialiserade butiker på Footways plattform, säger Daniel Mühlbach, vd för Footway Group i en kommentar.  

Tanken var att bolaget skulle vara avvecklat till den sista augusti i år. Ellos Group uttryckte i samband med avvecklingsbeslutet att man ville fokusera mer på sin kvinnliga kärnkund 

Sedan 2014 har Stayhard visat röda siffror.  

Dagens besked om att varumärket Stayhard kommer att leva vidare är naturligtvis väldigt glädjande. Stayhard har en engagerad och dedikerad kundgrupp och har under åren bidragit mycket till Ellos Groups digitaliseringsresa och utveckling. Vi är övertygade om att Footway Group är en bra ägare för att fortsätta utveckla Stayhard som varumärke och nätbutik på sin plattform, säger Hans Ohlsson, vd för Ellos Group i en kommentar.  

Den totala köpeskillingen kommer landa på mellan 15-20 miljoner kronor beroende på hur varulagret ser ut, och Footway tar över Stayhard i augusti. Fram tills dess ingår den i Ellos regi.

Footway har tidigare i år förvärvat både Grand Shoes och Netlens

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Johan Lindeberg lämnar BLK DNM och byter namn: "Jag har funnit ny frihet"
Här är Best of Brands comeback – nya vd:n siktar på 75 miljoner i omsättning
H&M drar kollektionerna till sin spets med Snapchat
Så vände Ellen Dixdotter By Malene Birger: ”Det är sjukt viktigt att vara sjukt tydlig”
Kappahl ska göra alla plagg spårbara
Selam Fessahaye kan vinna pris under Köpenhamns modevecka
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.11