23948sdkhjf

De utmanar traditionell retail: "Vi tillverkar inte produkter för att tjäna pengar på dem"

Vilka är framtidens affärsmodeller när de traditionella ifrågasätts som både ohållbara och på gränsen till olönsamma? Grundarna till medlemsbaserade Singular Society, Erik Zetterberg och Daniel Herrmann, har vänt på affärslogiken. – Genom att ta bort vinstintresset i själva produkten kan vi satsa helhjärtat på kvalitet utan att det blir så dyrt, säger Erik Zetterberg, kreativ chef. Habit tog pulsen på affärsmodellen ett och ett halvt år efter lanseringen.
Att inte tjäna pengar på konsumentprodukter utan i stället bygga erbjudandet kring en tjänst med möjlighet att handla till självkostnadspris, är det ens möjligt? Frågar man grundarna till H&M-ägda Singular Society, Erik Zetterberg och Daniel Herrmann, blir svaret jakande.

Vi tar det från början. Efter ett år på Amazon i New York var Erik Zett...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Modevarumärke i konkurs: "Det är svårt och det gör ont"
Tmall-chefen om att lyckas på världens största marknadsplats
NYTT NUMMER: Nyckeltalen för 325 bolag / Ellen Dixdotter i stor intervju / Sneakersuccén Veja
Krisande Rizzo lever vidare
Davida skalar upp e-handeln
Stockholm Fashion District: "Fashion Week Trade arrangeras som planerat"
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.111