23948sdkhjf

Petra Tungården – influencern som har gjort Adoore till en modesuccé

Petra Tungården är influencern som lanserade eget klädvarumärke för fyra år sedan. Genombrottet kom 2020. Över en sommar poppade Adoores klänningar i flödet på Instagram. Försäljningsframgången fortsätter, därtill med en av modebranschens högsta marginaler. Hittills har grundaren gett investerare kalla handen.
Hon ger sig själv epitet ”dinosarieinfluencer”. Sant är att Petra Tungården är en senior i influencersammanhang. Det har snart gått 18 år sedan hon skrev sitt första blogginlägg. Hon var då 16 år gammal. Sedan dess har följarna fått hänga med henne i princip överallt, inför öppen ridå.

Men att blogga hinner hon inte längre, helt enkelt för att det...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
NYTT NUMMER: Nyckeltalen för 325 bolag / Ellen Dixdotter i stor intervju / Sneakersuccén Veja
Stronger topprekryterar från konkurrent
Sandra Roos: Alla kommer inte hinna ställa om i tid
Swedish Fashion Association ställer in Stockholms modevecka
Detta är årets färg 2023
H&M-topp går till riskkapitalbolaget eEquity
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.078