23948sdkhjf

Så blir modeveckan – här är hela listan på medverkande varumärken

Fysiska presentationer av "ett mindre urval" svenska designer, samt fysiska evenemang för en mindre fysisk publik kommer att bli verklighet under den kommande modeveckan i Stockholm som pågår i början av februari. Det meddelar arrangören Swedish Fashion Association. Stockholm Fashion Week kommer också att kunna följas digitalt.  

Det övergripande fokuset under de tre dagarna i februari är kreativitet och hållbarhet. Det "nya normala", digitaliseringen, nya sätt att producera, sälja och konsumera kommer att undersökas vidare.  

Några av de medverkande modeföretagen är H&M Studio, Stand Studio, Teurns studios och Singular Society.

Vi vill erbjuda en starkare och smartare modevecka med riktigt bra mode uppbackat av nya idéer och insikter, säger Catarina Midby, generalsekretare för Swedish Fashion Association, i en kommentar, och hävdar att nya cirkulära segment och nya sätt att konsumera kommer att förändra "allt" – inte minst produkternas värde.

Här är listan på medverkande företag/varumärken under Stockholm Fashion Week:
Asket
Beckmans College of Design
CDLP
Diemonde
Filippa K
H&M Studio
Ida Sjöstedt
Iggy jeans
Jennifer Blom
Lazoschmidl
Popswap
Remake Sthlm
Selam Fessahaye
Singular Society
Stand Studio
Stockholm Surfboard Club
Teurn Studios

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Skoleverantör om Footways skulder: ”Förstår att det är på väg att gå åt skogen”
Footway förnekar likviditetsproblem
Pondus fyller 30 – ”Vi har aldrig visat röda siffror”
Newhouse lanserar kundklubb
Här förbereder Patagonia sin Sverigeöppning
Best of Basic satsar dubbelt på Frölunda Torg
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.109