23948sdkhjf

Ny global varumärkeschef ska öka tillväxten för The North Face

Nicole Otto har utsetts till ny global varumärkeschef på The North Face. Hon efterträder Steve Murray som går i pension i juni i år. Det framgår i ett pressmeddelande från kläd- och outdoorkoncernen VF Corporation, där The North Face ingår. 

Nicole Otto kommer närmast från Nike där hon har haft olika roller under de senaste 16 åren. Hennes senaste roll var som vicepresident för Nike Direct North America då hon ansvarade för varumärkets digitala upplevelser och att integrera de fysiska och digitala detaljhandelssystemen med varandra för att fördjupa såväl kundupplevelser som kundrelationer. 

Nicole Ottos globala branscherfarenhet och djupa förståelse för strategier som rör konsumentengagemang – genom både fysisk detaljhandel och digital handel – gör henne idealisk för att ta rodret för detta ikoniska varumärke och accelerera tillväxten, säger Steve Rendle, vd för VF Corporation, i en kommentar. 

 

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08