23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stayhard gör mode för tonåringar

Modee-handlaren Stayhard, som ingår i Ellos Group, breddar sitt åldersspann och lanserar kläder för killar mellan 12 och 17 år i veckan. Konceptet går under namnet Studio Teens by Stayhard och kommer att säljas på Stayhard.se.

- Stilmässigt vänder sig konceptet Studio Teens by Stayhard till modeintresserade tonåringar som föredrar att klä sig mer vuxet. Vi är övertygade om att så kallade 'vuxna kläder' med hög modegrad i mindre storlekar fyller ett gap på den nordiska e-handelsmarknaden, säger Malin Hultqvist Claesson, vd för Stayhard, i en kommentar.

Förutom Stayhard egna varumärke Studio total kommer sortimetet att bestå av bland andra varumärkena Vans, Tommy Hilfiger, Lyle & Scott, Calvin Klein, Fila och Peak Performance.

Expansionen är ett "naturligt nästa steg", skriver bolaget.

-Vi har upplevt en ökad efterfrågan av mindre storlekar och den här typen av koncept. Målgruppen är så kallade Digital Natives, födda in i den digitala världen, vilket är vår hemarena. De är i full färd att utforska och bygga sina identiteter där sociala medier, onlineshopping och digitala plattformar är givna inslag i deras liv. Lanseringen känns helt rätt i tiden och som ett helt naturligt nästa steg i vår utveckling, säger Malin Hultqvist Claesson, inköps- och designchef på Stayhard. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web03