23948sdkhjf

Anrika Ströms har tagit klivit ut på nätet: "Konkurrensen är knivskarp"

Ströms på Kungsgatan i Stockholm lanserade e-handel under coronapandemi och julhandel.

Under julhandeln 2020 lanserade anrika Ströms man & woman på Kungsgatan i Stockholm webbutik.

Mottagandet från kunderna ska ha varit gott och försäljningen blev enligt företaget högre än förväntat även om vd Torbjörn Rusck medger att satsningen kräver stora investeringar och tar ett slag att räkna hem.

– För oss har det varit viktigt att e-handeln ska matcha vår fysiska butik och vårt varumärke. Dels när det kommer till branding men även det som vi på Ströms står för – kvalitet och service, säger Torbjörn Rusck, vd, Ströms i Stockholm i en kommentar.

Han säger vidare;

– Då vi beslutade oss för att starta e-handel under hösten krävdes det ett extremt hårt arbete och snabba beslut. Vi har våra engagerade medarbetare, vårt nuvarande affärssystem och valet av plattformen Vendre att tacka för att vi lyckades. Tack vare vårt samarbete så har saker som egentligen inte är möjliga blivit möjligt. Det kändes spännande att kasta sig ut utan att veta exakt hur det skulle bli eller hur det skulle landa. Idag förstår vi att denna satsning kommer kräva stora investeringar, en ny organisation och ta sin tid innan vi kan nå en lönsamhet, skillnaden på fysisk handel och e-handel är betydande. Det gäller att orka att hålla i, konkurrensen är knivskarp.

Kunderna kan även välja att hämta upp digitala köp i den fysiska butiken som servat kunderna på Kungsgatan sedan 1936.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079