23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Svenska Understatement växer i Europa – stärker ägandet med kvinnliga profiler

Underklädesvarumärket Understatement tar in nya kvinnliga delägare och planerar sin första fysiska butik. Relevans, riktning och relation tre ledord för bolaget.

Det svenska underklädesvarumärket Understatement fortsätter att växa starkt i Europa, trots ett utmanande marknadsklimat. Under 2024 ökade bolaget sin omsättning med 23 procent och förbättrade samtidigt resultatet markant.

Tillväxten drivs främst av den starka efterfrågan i DACH-regionen och Storbritannien, där försäljningen ökade med över 40 procent på årsbasis. Tyskland är fortsatt varumärkets största marknad. För att accelerera expansionen genomförde Understatement nyligen en riktad kapitalrunda – med särskilt fokus på investeringar i varumärket på dessa nyckelmarknader.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.371|