23948sdkhjf

Sportamore till 19 nya marknader – Heppo och Runforest får egna butiker

Sportamore växer i Europa och tidigare förvärv får egna butiker.

Footway har tidigare aviserat att e-handlaren lanserar ny plattform och den gångna helgen blev det verklighet.

Ny plattform  innebär också att Sportamore rullats ut på 19 nya marknader och finns nu tillgänglig på 24 nya marknader. Därtill har de tidigare förvärvade och integrerade butikerna Heppo och löparskohandlaren Runforest har lanserats som nya egna butiker.

Footway förvärvade bolagen 2013 respektive 2015 men sortimentet har tills nu sålts via Footways egen butik.

I ett pressmeddelande skriver Footway att expansionen av Sportamore är en av de viktigaste aktiviteterna när den nya plattformen lanseras och att de ser stor potential för den nischade butiken i Europa.

”Det framtida Footway kommer vara en plattform med specialiserade onlinebutiker där produktutbudet drivs av kundernas behov baserat på data, AI och automation. Plattformens skalbarhet är en av dess främsta styrkor och vi är glada att direkt kunna påvisa detta genom att också återlansera Heppo och RunForest. Båda två representerar starka och omtyckta varumärken i Norden som kommer att komma till sin rätt och hitta sin publik i den nya miljön”, uppger Daniel Mühlback i en kommentar.

Footways nya e-handelsplattform omfattar i dag butiker för Footway, Sportamore, Brandosa, tidigare Brandos, Heppo, Runforest och Thesolestory. Butiker finns tillgängliga på 24 marknader.

Nyligen förvärvade Caliroots finns inte på nya plattformen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141