23948sdkhjf

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Med en upprustad butik och ett utökat premiumsortiment ska Best of Brands locka tillbaka kunderna till Sickla köpcentrum i Nacka.

Läs också: Omsättningen sjönk för varannan kedja

Best of Brands återöppnade i mars 2019 butiken i Sickla efter konkursen och i vår har coronakrisen präglat verksamheten. Trots motgångarna vågar företaget nu ändå växla upp.

Under de kommande veckorna kommer butikskonceptet successivt att utvecklas. I ett första skede ska butiken rustas upp och vissa ombyggnationer göras. Dessutom kommer sortimentet att utökas med fler premiumvarumärken och relaterade produkter som efterfrågas av kund.

– Vårt mål är att vara drivande i att skapa en destinationsbutik för 2020-talet i Sickla. I första hand gäller det självklart att göra det bästa i rådande marknads-och världsläge, men att samtidigt utveckla framtidens butik, förklarar Markus Näsholm, vd på Best of Brands.

Med nästan 3 000 kvadratmeter är Best of Brands fysiska butik redan som ett mindre varuhus med drygt 100 varumärken för dam och herr.

– Den fysiska butiken är väldigt betydelsefull för oss, men behöver utvecklas i takt med tiden, säger Markus Näsholm.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.079