23948sdkhjf

De tar klivet in på Åhléns – välkomnar flera nya modemärken

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Varuhuskedjan fortsätter satsningen på att växa också som digital marknadsplats och välkomnar ett hundratal märken innan sommaren.

Under våren har Åhléns fortsatt arbetet med den tidigare aviserade digitala marknadsplatsen och växer nu ytterligare produkter inom skönhet, mode och hem med produkter från både nya och befintliga varumärken.

Läs också: Åhléns först ut när Uber lanserar snabbleverans av kläder och prylar

Nya kategorier i webbutiken är större möbler, sängar, tapeter och cyklar. 

Men även ett stort antal modemärken är nya i varuhuskedjans digitala sortiment som skomärket Blankens, Boob design, Kasti studios, Jumperfabriken, Rosewall, Svea, Woodbird, Sir of sweden, Five season, Norrsken och en vintagesektion.

Målet är att ett 100-tal nya varumärken ska finnas tillgängliga för kunderna till sommaren.

Genom vår digitala marknadsplats möjliggör vi ett ännu bredare kunderbjudande och vi ser stor potential i att bredda vår affär framåt. Vi har redan trafik till både varuhus och åhlens.se, och över 2,3 miljoner medlemmar som vi hoppas kommer uppskatta att kunna lösa fler av sina kundbehov hos oss, säger Cecilia Mortimer Meurling, Marknads- och försäljningschef på Åhléns.

Åhléns lanserade e-handel först 2016 och i dag motsvarar sortimentet det som erbjuds på varuhuset Åhléns City i Stockholm.

Kunder kan beställa sin vara från en av våra leverantörer online och samtidigt ta del av Åhléns kundlöfte genom hela köpresan. Det ger fördelar som Åhléns-bonus vid köp och på sikt möjlighet att hämta och returnera sin beställning i våra varuhus. Utrullningen av den digitala marknadsplatsen är ett viktigt steg i vår omni-resa, säger Cecilia Mortimer Meurling.

Mer om: Åhléns
Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Eton drar upp tempot i USA

Butiksnytt
Isabel Marant har öppnat på NK

Mini Rodini till Zalando

Färre konkurser i detaljhandeln i juli

Källor: Amazonetablering i Sverige höst

Uppgifterna om e-handelsjättens ankomst uppges vara bekräftade.

Lindex tillbaka till normala nivåer efter kraftig försäljningsminskning

Nyhetsbrev

RNB: Klartecken för fortsatt rekonstruktion

Arkiv

Odd Molly-ägda Used By slås ihop med Yaytrade

Transaktionen värderar Odd Mollys second hand-bolag till 27 miljoner kronor.

Footway köper upp Solestory

Zalando knyter till sig Arket

Filippa K satsar på svenskt specialläder

Filippa K har skapat en ny spårbar leveranskedja för svenskt specialläder. Tre exklusiva plagg släpps i höst/vinter-kollektionen.

Han blir ny finansdirektör hos Postnord

Odd Molly uppför ny logistikbyggnad

En ny 2 500 kvadratmeter byggnad beräknas vara färdigställd våren 2021.

Kläd- och skohandeln fortsätter att sjunka

G-star Raw i konkurs i Sverige

Tolv butiker läggs ned och 80 anställda berörs.

Stark vändning för Uniqlo – ökade med 26 procent

Boohoo kastas ut av Amazon, Zalando och Next

Flera företag bryter med klädmärket Boohoo efter rapport om dåliga arbetsförhållanden.

1

Stora förluster för RNB – Polarn O. Pyret ökade försäljningen

Åhléns först ut när Uber lanserar snabbleverans av kläder och prylar

Uber lanserar i dag den nya leveranstjänsten Uber Direct som fokuserar på kläder, accessoarer, prylar och varor.

Lexington etablerar sig i Polen och öppnar första butiken i Paris

Företaget fortsätter att expandera på flera marknader trots coronakrisen.

Tommy Hilfiger i samarbete med japanskt varumärke

Svenskt företag bakom kändisars munskydd – lagret slutsålt

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Lanseringsdags för The Wiman

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Invigningsdags för Naturkompaniet

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.094