23948sdkhjf

Ny marknadschef på Björn Borg

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Rekryteras internt.

Emma Lidfeldt har utsetts till posten som ny marknadschef hos Björn Borg. 

Läs också: Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Hon rekryteras internt och har arbetat för sportmodebolaget sedan 2015 bland annat i flera pr- och kommunikationsroller som social media manager, pr- och social media manager och senast som brand communications manager.


– Det känns såklart väldigt roligt och spännande. Jag ser fram emot att, tillsammans med teamet fortsätta bygga ett starkt och inspirerande sportmodevarumärke. Jag har varit en del av Björn Borg sedan 2015 och under åren har vi som team gjort kampanjer och aktiviteter som förflyttat varumärket i den riktning vi vill, vi har en fortsatt spännande resa framför oss som jag ser fram emot att vara en del av, säger Emma Lidfeldt till Habit.

Hon meddelar vidare att Björn Borg vill fortsatt inspirera till träning och för att ta sportmodebolaget  ännu närmare slutkunden ska fler beslut baseras på kundinsikter och skapa inspirerande aktiveringar som målgruppen efterfrågar.

– Vi kan konstatera att våra digitala kanaler är fortsatt viktiga för oss och där har vi stor möjlighet att på olika sätt inspirera människor till träning för ett bättre och friskare liv, dessutom med en hög frekvens. Under tider som dessa märker vi att det efterfrågas mer än någonsin och då vill vi såklart försöka addera det värde vi kan.

Som exempel tar Emma Lidfeldt det globala, långsiktigt ambassadörssamarbetet med Joel Kinnaman som företaget inledde tidigare i år.

– Tillsammans med honom kan vi nå ut med våra budskap och inspirera på ett effektivt sätt. På samma sätt kommer vi arbeta med lokala ambassadörer på våra olika marknader.

 Vad är det bästa med att arbeta på Björn Borg?

– Jag drivs av att få arbeta med en varumärkesförflyttning och det gör den här platsen extra spännande. Men jag skulle säga att det är kulturen och människorna, att vi tillsammans tror på att sätta höga mål och att träning hjälper oss att bli vår egen bästa version, det är ett sammanhang som jag trivs bra i och tror starkt på. Att vi sedan valt att ta det och använda i vår kommunikation känns som det mest inspirerande att få göra.

Mer om: Björn Borg
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Underklädesjätte stänger 250 butiker

Dansk modekoncern stänger butiker

Skapar möbler av återvunna strumpbyxor

Hyllad designer för Ellos

Plus

Elin Larsson i stor intervju: Rusta för en cirkulär spelplan

I en tid när många bolag kämpar för överlevnad uppmanar hållbarhetsexperten Elin Larsson till innovation och affärsutveckling.

Modedesigner relanserar webbutik

Nyhetsbrev

Snabbare Ellos

Arkiv

Butiksnytt
Storstadssatsning för Blank the Hub

I sommar och höst väntar etableringar i Stockholm för butikskonceptet. Nu hoppas grundarna att kunderna längtar tillbaka till retail igen.

6 300 handelsföretag kan slås ut innan stödåtgärder når fram

Plus

Sveriges nästa modehopp

En mix av couture och ready to wear. Det är ingredienserna till den nya designerstjärnan Amanda Borgfors Mészáros varumärke som lanseras i höst.

Han blir ny vd för VRG

Krisande sko- och accessoarkoncernen har en ny vd som i sommar efterträder avgående vd Jonas Ottosson.

Butiksnytt
Granitgrundare bakom nytt retailkoncept – vill växa med fler sommarbutiker

Stort omsättningstapp för Wesc

Så kan Fanny drivas vidare

Masai i nya händer

Venue Retail Group: Ansökt om förlängning av rekonstruktion

Varuhuskedjan JC Penney ansöker om konkursskydd

Tar över Skoaugust i Uppsala efter konkurs

Fortsatt låg framtidstro i handeln – minskar i e-handeln

Jeansbolagets Göteborgsbutik i konkurs

Så mycket minskade försäljningen i fysisk modehandel i april

Boohoo tar in miljarder – siktar på förvärv

Ökad förlust för Lexington

Branschprofilen Jan Björnum har avlidit

Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Boozt stänger och öppnar

Boozt ser stor osäkerhet på kort sikt

UC: Konkursvåg ser ut att avta i maj

Liten i Eton

Tar över The Shirt Factory

Wasséns i konkurs

Fristads säger upp

The Shirt Factory i nya händer

Zalando lanserar partnerprogram för svenska butiker

DEBATT: Texilimportörernas öppna brev till Stefan Löfven

Fjärde etableringen för Lager 157 i vår

Se alla Företagens egna nyheter

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Sänd till en kollega

0.125