23948sdkhjf

Ny marknadschef på Björn Borg

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Rekryteras internt.

Emma Lidfeldt har utsetts till posten som ny marknadschef hos Björn Borg. 

Läs också: Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Hon rekryteras internt och har arbetat för sportmodebolaget sedan 2015 bland annat i flera pr- och kommunikationsroller som social media manager, pr- och social media manager och senast som brand communications manager.


– Det känns såklart väldigt roligt och spännande. Jag ser fram emot att, tillsammans med teamet fortsätta bygga ett starkt och inspirerande sportmodevarumärke. Jag har varit en del av Björn Borg sedan 2015 och under åren har vi som team gjort kampanjer och aktiviteter som förflyttat varumärket i den riktning vi vill, vi har en fortsatt spännande resa framför oss som jag ser fram emot att vara en del av, säger Emma Lidfeldt till Habit.

Hon meddelar vidare att Björn Borg vill fortsatt inspirera till träning och för att ta sportmodebolaget  ännu närmare slutkunden ska fler beslut baseras på kundinsikter och skapa inspirerande aktiveringar som målgruppen efterfrågar.

– Vi kan konstatera att våra digitala kanaler är fortsatt viktiga för oss och där har vi stor möjlighet att på olika sätt inspirera människor till träning för ett bättre och friskare liv, dessutom med en hög frekvens. Under tider som dessa märker vi att det efterfrågas mer än någonsin och då vill vi såklart försöka addera det värde vi kan.

Som exempel tar Emma Lidfeldt det globala, långsiktigt ambassadörssamarbetet med Joel Kinnaman som företaget inledde tidigare i år.

– Tillsammans med honom kan vi nå ut med våra budskap och inspirera på ett effektivt sätt. På samma sätt kommer vi arbeta med lokala ambassadörer på våra olika marknader.

 Vad är det bästa med att arbeta på Björn Borg?

– Jag drivs av att få arbeta med en varumärkesförflyttning och det gör den här platsen extra spännande. Men jag skulle säga att det är kulturen och människorna, att vi tillsammans tror på att sätta höga mål och att träning hjälper oss att bli vår egen bästa version, det är ett sammanhang som jag trivs bra i och tror starkt på. Att vi sedan valt att ta det och använda i vår kommunikation känns som det mest inspirerande att få göra.

Mer om: Björn Borg
Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Nyhetsbrev

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Arkiv

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Här stänger ännu ett Åhléns – fjärde nedlagda varuhuset på ett år

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Lanseringsdags för The Wiman

Gina Tricot stänger butikerna i Tyskland

Hon blir ny vd för Åhléns

Efterträder Gustaf Öhrn den 1 september.

Invigningsdags för Naturkompaniet

H&M: Brakförlust och stängning av 170 butiker

Nettominskning med 40 butiker när H&M stänger fler butiker än de öppnar.

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Kinnevik storsäljer i Zalando

Jobb & Karriär
Från Uniqlo till Marimekko

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.125