23948sdkhjf

H&M-konkurrent rekryterar från H&M

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Nya ägarna till Forever 21 tillsätter Daniel Kulle som vd.

I går kunde Habit berätta att Forever 21 har nya ägare. Efter en utdragen process står det klart att Authentic Brands Group, Simon Property Group och Brookfield Property Group har slutfört köpet av Forever 21 i en affär som uppges vara värd totalt 81 miljoner dollar. 

Authentic Brands Group, ABG, avslöjar nu att personen som ska leda bolaget framåt är Daniel Kulle, som lämnar H&M efter nästan 24 år. Daniel Kulle var tidigare chef för H&M Nordamerika och senast arbetade han som strategisk rådgivare åt H&M:s avgående vd Karl-Johan Persson. Under Daniel Kulles ledarskap ökade försäljningen i Nordamerika med 1 till 4 miljarder dollar om året och 600 nya butiker öppnade i USA, Kanada och Mexiko, uppger ABG. Han ledde också den digitala tillväxten. 

Framtiden har varit osäker för Forever 21 efter att en konkursansökan lämnades in i september i fjol. På Daniel Kulles agenda står därför en rad uppgifter. Bland annat ska han modernisera varumärkets sociala medier-strategi, utveckla företagets hållbarhetsinitiativ, vässa fokuset på sömlös handel och lyfta kundupplevelsen i butikerna.   

ABG:s grundare, styrelseordförande och vd, Jamie Salter, lyfter fram Daniel Kulle som en välrespekterad och progressiv ledare.

Forever 21 har i nuläget 593 butiker, med tyngdpunkten i USA. ABG äger varumärket Tretorn, vilket Tretorn Sweden AB har licensen till för Europa. 

Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

G-star Raw i konkurs i Sverige

Tolv butiker läggs ned och 80 anställda berörs.

Stark vändning för Uniqlo – ökade med 26 procent

1

Stora förluster för RNB – Polarn O. Pyret ökade försäljningen

Boohoo kastas ut av Amazon, Zalando och Next

Flera företag bryter med klädmärket Boohoo efter rapport om dåliga arbetsförhållanden.

Åhléns först ut när Uber lanserar snabbleverans av kläder och prylar

Uber lanserar i dag den nya leveranstjänsten Uber Direct som fokuserar på kläder, accessoarer, prylar och varor.

Lexington etablerar sig i Polen och öppnar första butiken i Paris

Företaget fortsätter att expandera på flera marknader trots coronakrisen.

Nyhetsbrev

Tommy Hilfiger i samarbete med japanskt varumärke

Arkiv

Svenskt företag bakom kändisars munskydd – lagret slutsålt

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Lanseringsdags för The Wiman

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Invigningsdags för Naturkompaniet

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.125