23948sdkhjf

Modedistrikt bjuder in till visning

Här är varumärkena som deltar i Stockholm Fashion Districts visning den 5 februari.

I höstas kommunicerade Stockholms Fashion District, SFD, att en ny fysisk plattform och kreativ arena skulle lanseras till kommande mäss- och inköpsvecka i februari. 

Startskottet för det nya initiativet går den 5 februari då Stockholm Fashion District bjuder in till modevisning med ett antal varumärken som finns representerade under Fashion Week Trade.

Deltar i visningen, som sätts ihop av stylisten Christopher Insulander, gör Ajlajk, AdaxX, Biba, Cinzia Rocca, Crocs, Daily Sports, Dim, Dixie Coat, Flare, Haust, Ilse Jacobsen, Isay, Joutsen, Kavat Shoes, KN Hats, Oui, Retach, Seafolly, Sebago, Shepherd of Sweden, Soya Concept, Stockholms Klänningsfabrik, UN av Göran Sundberg, Unmade Copenhagen, Wacoal och Wendy Heijne.


Förutom inköpare, press och agenter bjuds även en modeintresserad allmänhet in till visningen.

– Vi vill bjuda in till en visning tillgänglig även för en modeinitierad publik som inte nödvändigtvis arbetar i branschen samtidigt som vi också kan tilltala nya talanger i branschen. Transparens är viktigt för modeindustrin och det publika intresset har alltid varit stort. Nu får vi tillfälle att visa upp Stockholm Fashion District för en initierad allmänhet vilket ligger i tidens tempo, säger Helena Waker, vd för Stockholm Fashion District och Trade Partners Sweden.

I anslutning till den nya arenan återfinns också utställningen ”Stages” där studenter på modeprogrammet, årskurs 2 vid Beckmans designhögskola deltar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109