23948sdkhjf

Ny arena för kreativa presentationer i Stockholm Fashion District

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lanserar ny fysisk plattform till mäss- och inköpsveckan i februari.

Under kommande upplaga av inköps- och mässveckan i Nacka strand, som äger rum den 3 till 8 februari, skapar Stockholm Fashion District en ny plattform för kreativa presentationer och visningar och öppnar samtidigt för möjlighet till publika event.

Enligt arrangören har medlemmar, utställare och gästutställare efterfrågat en kreativ plattform där de kan visa upp sina kollektioner, presentera nya innovationer eller nya koncept under produktiva former. Förutom att möta inköpare får deltagarna  även möjlighet att möta slutkonsument genom publika event. 

Den nya arenan, en yta som färdigställs och kommer att vara belägen i en av mässhallarna, ska ha öppet i samband med mässorna Nordic Shoe & bagfair och Fashion Business Days, den 5 till 7 februari.

– Vi står inför en stor och spännande förändring och alla behöver se över sina affärsmodeller och erbjudanden, så även Stockholm Fashion District. Vi är en ung och snabbfotad mötesplats som bygger potential och affärsnytta till våra kunder. Genom vår nya satsning vill vi skapa en plattform där nya kreativa initiativ kan visas upp för en bredare publik, säger Helena Waker, vd för Stockholm Fashion District och Trade Partners Sweden.

Vilka varumärken som ska delta väntar men klart är att den första presentationen på onsdagen den 5 februari är vikt för och tillägnad Stockholm Fashion District.

Stockholm Fashion Week Trade är en handelsplattform som i dag omfattar över 700 varumärken under inköpsveckorna och evenemanget innefattar Stockholm Showroom, Stockholm Shoe House, Nordic Shoe & bagfair och Fashion Business Days.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Nyhetsbrev

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Arkiv

Butiksnytt
Herrmode på hotell

Nu har Lidholm’s Clothier öppnat i Göteborg.

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Minussiffror i modehandeln i oktober

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Finanschef blir vd

Jobb & Karriär
Med Etons butiker i fokus

Ska leda utvecklingen av skjortföretagets fysiska butiker. Rekryteras från Kicks.

Jobb & Karriär
Ny vd för Tiger of Sweden

Rekryteras från Hugo Boss.

Butiksnytt
J Lindeberg nyöppnar på Illum

Aéryne i konkurs

Gaps vd avgår

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Utmärkelse till Carcel

Plus

Ljummet år för sportbutikerna

E-barometern:"Black friday blir ett eldprov"

Så mycket växte modehandeln under tredje kvartalet. Postnord siar många mjuka klappar i jul.

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

Gallerian skapar ny mötesplats och nytt retailkoncept

Butiksnytt
Happy socks på välkänd shoppingadress

Under Armour bekräftar federal utredning

Butiksnytt
Här öppnar Håkanssons

UC: "Konkurserna har konsekvent ökat i detaljhandeln under hela 2019"

H&M lanserar ”handla nu, betala senare”-tjänst

Eivy satsar i Japan

Se alla Företagens egna nyheter

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

Sänd till en kollega

0.146