23948sdkhjf

Från Happy Socks till Skincity

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Stefan Fragner efterträder grundaren Mikael Kjellman som vd för hudvårdsföretaget.

E-handlaren Skincity, som nyligen öppnade sin första fysiska butik, byter vd.

I januari efterträds Mikael Kjellman av Stefan Fragner, som i september valde att sluta som vd för Happy Socks.

– Jag är otroligt glad över att bli en del av det fantastiska Skincity-teamet. För mig har Skincity alltid varit bäst i klassen på konceptuell e-handel, säger Stefan Fragner som tar över som vd den 20 januari.

Läs också: Skincity expanderar till Finland

Hudvårdsföretaget Skincity grundades av Mikael Kjellman och Annica Forsgren Kjellman för åtta år sedan och omsätter nu över 400 miljoner kronor, med verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien.

Mikael Kjellman har varit vd för Skincity sedan bolaget grundades. Han kommer att fortsätta att vara aktiv i bolaget men i en strategisk roll.

– Jag är otroligt imponerad över vad Mikael och Annica, tillsammans med sitt team, uppnått på en väldigt kort tid. Nu ser jag väldigt mycket fram emot att starta nästa kapitel för Skincity, säger Stefan Fragner.

Stefan Fragner kommer närmast från rollen som vd för Happy Socks, där han arbetat i olika roller sedan 2012. Han tillträder sin nya tjänst den 20 januari 2020.

– Stefan har framgångsrikt visat att han har djup förståelse för hållbar utveckling och tillväxt, inte minst under sin tid som vd för Happy Socks. Vi ser mycket fram emot att få ta del av Stefans erfarenheter av att utveckla snabbväxande bolag i en digital och internationell kontext, säger Jacob Wall, styrelseordförande Skincity.

Skincity öppnade i oktober sin första fysiska butik, en pop up på Westfield Mall of Scandinavia i Solna. Bolaget är en del av den så kallade new retail-trenden. Läs mer om hur Skincity jobbar för att skapa sömlös handel här.

Mer om: Skincity
Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

G-star Raw i konkurs i Sverige

Tolv butiker läggs ned och 80 anställda berörs.

Stark vändning för Uniqlo – ökade med 26 procent

Boohoo kastas ut av Amazon, Zalando och Next

Flera företag bryter med klädmärket Boohoo efter rapport om dåliga arbetsförhållanden.

1

Stora förluster för RNB – Polarn O. Pyret ökade försäljningen

Åhléns först ut när Uber lanserar snabbleverans av kläder och prylar

Uber lanserar i dag den nya leveranstjänsten Uber Direct som fokuserar på kläder, accessoarer, prylar och varor.

Lexington etablerar sig i Polen och öppnar första butiken i Paris

Företaget fortsätter att expandera på flera marknader trots coronakrisen.

Nyhetsbrev

Tommy Hilfiger i samarbete med japanskt varumärke

Arkiv

Svenskt företag bakom kändisars munskydd – lagret slutsålt

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Lanseringsdags för The Wiman

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Invigningsdags för Naturkompaniet

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.156