Skincity med ny marknadschef

| Av Nils Montan Lund | Tipsa redaktionen

Skincity hämtar ny marknadschef från Paradox Interactive

Hudvårdsbolaget och onlinekliniken Skincity rekryterar från gamingföretaget Paradox Interactive. Daniela Sjunnesson blir ny marknadschef med start i april.

Läs också: Skincity expanderar till Finland

Det ska bli otroligt spännande att komma in i Skincity i den här expansiva fasen. Jag triggas av konceptet onlineklinik och tror att vi med hjälp av rätt insatser kommer kunna utveckla och optimera affären ytterligare efter kundens behov. Jag ser nu fram emot att få bli en del av det skickliga Skincity-teamet och jag är övertygad om att vi tillsammans kommer fortsätta att expandera under lönsamhet, säger Daniela Sjunesson.

Hon har tidigare innehavt rollen som just marknadschef hos Paradox Interactive och enligt Skincity kommer hon med den erfarenhet som krävs, för att företaget ska kunna ge sig ut på den internationella marknaden.

Vi ligger långt i framkant gällande expertkunskap inom hudvård, produkter och service men med gedigen kunskap om hur vi ska använda all vår data samt analyser så kan vi nu bli ännu mer effektiva i vårt arbete med att ge ännu bättre kundvård och växa ytterligare. Vi är otroligt stolta att ha med oss Daniela på denna resa” säger Mikael Kjellman, vd, Skincity



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Nattklubb för New Black

Beckmans till Paris

Istället för droger träningskläder

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Hon lämnar Ellos

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.185