23948sdkhjf

Andra kapitlet för Blk Dnm

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

I veckan, den 11 november, relanseras Johan Lindebergs Blk Dnm, Black Denim, via egen webbutik.

Samtidigt lanseras varumäket även i ett antal fysiska butiker runt om i Skandinavien.

Sortimentet består av ett grundkoncept, inte en kollektion, med ett antal klassiska plagg och tonvikten ligger alltjämt på denim men även skräddade plagg och läderjackor ingår i grundutbudet.

Först ut i nya webbutiken finns jeans, jerseyplagg, en kavaj och läderjackor till herr och dam. Varje plagg får ett nummer för att understrycka att det handlar om långsiktiga och enstaka plagg och garderobsklassiker mer än en kollektion. 

Under våren väntar fler plagg och mindre släpp och relanseringen av varumärket ska även ske under herrmodeveckan i Paris i januari då märket ska visas i ett konstgalleri i Marais tillsammans med grundaren Johan Lindebergs fotografi.

Under våren planeras för öppning av en konceptbutik för märket i Stockholm.

Huvudkontoret finns i Stockholm varifrån produktion, kundservice och försäljning sker medan Johan Lindeberg designar från Los Angeles och från företagets kontor i Paris. Lager finns i Borås.

Det var i oktober i fjol som Johan Lindeberg gick ut i en större intervju med Dagens Nyheter och berättade att han köpt tillbaka varumärket han grundade 2011 och lämnade 2015 tillsammans med ägarna av norska modekoncernen Varner som tillsammans med Johan Lindeberg har gjort privata investeringar i bolaget. 

Bolaget bakom märket är BLK DNM Foundation, registrerat 2019, och med modekedjan Volts tidigare vd Toni Collin som vd.

I ett mejl till Habit uppger Malou Frez på Stockholmsbaserade Jus att bolaget är i gång med att rekrytera personer, bland annat söker bolaget säljare, produktionschef och garment tech designer. 
Hon uppger även att att ägarstrukturen i bolaget är samma som tidigare.
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Han lämnar Tiger of Sweden

Modeföretagets kreativa chef slutar efter drygt två år på posten.

Denimmässa till Berlin

Skjortföretag mot börsen?

Ellos i nytt samarbete

”Tar nästa stora steg inom mode”.

Säljer i MQ

Blir kreativ rådgivare åt modehandlaren

Nyhetsbrev

De är Årets Designer

Arkiv
Plus

Nu väntar lansering av nya Hunkydory

Charlotte Simonsbacka ligger bakom designen av varumärket som relanseras med kommande höstkollektion. Habit har träffat henne på huvudkontoret i Stockholm.

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

Van Gils nylanseras i Sverige

Kenzo byter uttryck

H&M till Centralamerika

Zalando ansluter till Global Fashion Agenda

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

Blanche i samarbete

Skhoop med miljömärkning

Opening Ceremony stänger butiker

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Totême

Efterträder grundaren Elin Kling.

Lindex stärker Stockmann

Plus

Här är trenderna från Pitti Uomo

Habits Christina Bild har varit i Florens och spanat in herrmodet för höst/vinter 2020.

Utbyggd outlet noterar rekordsiffra

Resurssmarta förslag för textilsektorn

Vill vara ultratransparent med nytt varumärke

Spårbarhetskarta och hängetikett inspirerad av innehållsförteckning från livsmedelsindustrin ska ge kunden detaljerad information om plaggen.

Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

Jobb & Karriär
Från Rodebjer till Hemköp

Jobb & Karriär
Operativ chef lämnar Revolutionrace

Sportamore tappar finanschef – går till Adidas

De går till Mildh press

Puma Nordic upptaxeras

H&M samarbetar med NFL

Uniqlos ägare sänker prognos

DK Company förvärvar tysk modehandlare

Modebutik stänger

Butiksnytt
Här öppnar Johnells – växer i Stockholm

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Nelly

Jobb & Karriär
Ny vd för XXL

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.111