23948sdkhjf

Andra kapitlet för Blk Dnm

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

I veckan, den 11 november, relanseras Johan Lindebergs Blk Dnm, Black Denim, via egen webbutik.

Samtidigt lanseras varumäket även i ett antal fysiska butiker runt om i Skandinavien.

Sortimentet består av ett grundkoncept, inte en kollektion, med ett antal klassiska plagg och tonvikten ligger alltjämt på denim men även skräddade plagg och läderjackor ingår i grundutbudet.

Först ut i nya webbutiken finns jeans, jerseyplagg, en kavaj och läderjackor till herr och dam. Varje plagg får ett nummer för att understrycka att det handlar om långsiktiga och enstaka plagg och garderobsklassiker mer än en kollektion. 

Under våren väntar fler plagg och mindre släpp och relanseringen av varumärket ska även ske under herrmodeveckan i Paris i januari då märket ska visas i ett konstgalleri i Marais tillsammans med grundaren Johan Lindebergs fotografi.

Under våren planeras för öppning av en konceptbutik för märket i Stockholm.

Huvudkontoret finns i Stockholm varifrån produktion, kundservice och försäljning sker medan Johan Lindeberg designar från Los Angeles och från företagets kontor i Paris. Lager finns i Borås.

Det var i oktober i fjol som Johan Lindeberg gick ut i en större intervju med Dagens Nyheter och berättade att han köpt tillbaka varumärket han grundade 2011 och lämnade 2015 tillsammans med ägarna av norska modekoncernen Varner som tillsammans med Johan Lindeberg har gjort privata investeringar i bolaget. 

Bolaget bakom märket är BLK DNM Foundation, registrerat 2019, och med modekedjan Volts tidigare vd Toni Collin som vd.

I ett mejl till Habit uppger Malou Frez på Stockholmsbaserade Jus att bolaget är i gång med att rekrytera personer, bland annat söker bolaget säljare, produktionschef och garment tech designer. 
Hon uppger även att att ägarstrukturen i bolaget är samma som tidigare.
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Skobutiker i konkurs

E-handlaren inför korttidsarbete

Färre e-handlar – då väljs mode bort

När konsumenterna skjuter på inköp av sällanköpsvaror så drabbas även e-handeln, uppger Postnord.

Jaber i konkurs

Klart att Footway fullföljer köpet av Sportamore

Polygiene redo ta klivet in i modebranschen

Hållbarhetstänk i fokus när Polygiene inom kort lanserar samarbeten med några av de främsta varumärkena inom modebranschen.

Nyhetsbrev

Skjortföretag i konkurs – varumärket kan leva vidare

Nio fysiska butiker och 28 anställda berörs. Konkursförvaltaren uppger att intresse för att förvärva märket finns.

Arkiv

Tillfällig lag ger regeringen rätt att snabbt fatta beslut – kan gälla stängning av köpcentrum

Copenhagen Fashion Week: "Beredda att ändra planerna om det behövs"

Kan tvingas planera om sedan danska regeringen förlängt förbud gällande folksamlingar.

Stadium korttidspermitterar och säger upp – över 600 får lämna

Hockeyprofil för Scorett

Går från att vara ansikte utåt till egen kollektion.

Ny marknadschef på Björn Borg

Plus

Modestudenten som tog saken i egna händer

Rita Roslin investerade själv tid och pengar för att förkovra sig i 3D.

Jobb & Karriär
Föreslås till Kinnevik

Svensk Handel: "Företagens likviditetsproblem fördjupas"

Jobb & Karriär
Arbesko rekryterar ny försäljningschef

Svalt intresse för Joy – men rusning till utförsäljningarna

Modekedjan klarar inte hyran

Fastighetsbolaget Västsvensk logistik, som äger Kappahls huvudkontor, har bara fått halva hyran från modekedjan i april.

Boozt drar tillbaka prognos – skriver ned lager

Stockmann i rekonstruktion

Lindex berörs inte av Stockmanns rekonstruktion

"Alla marknader vi kan nå från Göteborg är intressanta"

Sportkedjans vd: "Vi permitterar upp till 30 procent av totala personalstyrkan"

De föreslås till Björn Borg

Mässförändringar för Ciff

Danska modemässans planer på att arrangera barnmodedelen som fristående mässa skjuts på framtiden.

Jobb & Karriär
Från Elevenate till Addnature

Positivt för H&M före corona

H&M ska öppna 35 nya butiker i år – stänger färre än tidigare

H&M har inlett dialog om permitteringar

Explosion av nya medlemmar till Handels

Svensk Handel: "Tondövt med punktskatt på mode"

Underklädeskoncern stödjer sjukvård under coronakrisen

Årets pristagare av Global Change Award 2020

XXL tar in kapital

Moda byter månad

Plus

Modeskolor släpar efter digitalt

Butiksnytt
Ska inspirera med tvådagarskoncept

Se alla Företagens egna nyheter

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Sänd till en kollega

0.11