23948sdkhjf

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

I veckan, den 11 november, relanseras Johan Lindebergs Blk Dnm, Black Denim, via egen webbutik.

Samtidigt lanseras varumäket även i ett antal fysiska butiker runt om i Skandinavien.

Sortimentet består av ett grundkoncept, inte en kollektion, med ett antal klassiska plagg och tonvikten ligger alltjämt på denim men även skräddade plagg och läderjackor ingår i grundutbudet.

Först ut i nya webbutiken finns jeans, jerseyplagg, en kavaj och läderjackor till herr och dam. Varje plagg får ett nummer för att understrycka att det handlar om långsiktiga och enstaka plagg och garderobsklassiker mer än en kollektion. 

Under våren väntar fler plagg och mindre släpp och relanseringen av varumärket ska även ske under herrmodeveckan i Paris i januari då märket ska visas i ett konstgalleri i Marais tillsammans med grundaren Johan Lindebergs fotografi.

Under våren planeras för öppning av en konceptbutik för märket i Stockholm.

Huvudkontoret finns i Stockholm varifrån produktion, kundservice och försäljning sker medan Johan Lindeberg designar från Los Angeles och från företagets kontor i Paris. Lager finns i Borås.

Det var i oktober i fjol som Johan Lindeberg gick ut i en större intervju med Dagens Nyheter och berättade att han köpt tillbaka varumärket han grundade 2011 och lämnade 2015 tillsammans med ägarna av norska modekoncernen Varner som tillsammans med Johan Lindeberg har gjort privata investeringar i bolaget. 

Bolaget bakom märket är BLK DNM Foundation, registrerat 2019, och med modekedjan Volts tidigare vd Toni Collin som vd.

I ett mejl till Habit uppger Malou Frez på Stockholmsbaserade Jus att bolaget är i gång med att rekrytera personer, bland annat söker bolaget säljare, produktionschef och garment tech designer. 
Hon uppger även att att ägarstrukturen i bolaget är samma som tidigare.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125