23948sdkhjf

Köper tillbaka eget märke

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Johan Lindeberg får modejätte med sig när han nu förvärvar varumärke han grundat.

Johan Lindeberg köper tillsammans med den norska modekoncernen Varner tillbaka varumärket Black Denim, BLK DNM, det uppger Dagens Nyheter.

Nu ska varumärket återskapas och lansering i omstöpt form sker till hösten 2019.

– Det som är så skönt med de nya ägarna är att de vill att jag ska vara så personlig som jag någonsin kan. Du kan inte sätta Zlatan i fel system. Får han vara i rätt system gör han mål. Om jag får mitt utrymme, där jag får vara den jag är … jag har en inre röst, jag blundar och ser – och så följer jag det, säger Johan Lindeberg till Dagens Nyheter som publicerar en längre intervju med designern och kreatören i lördagens tidning.

Johan Lindeberg lämnade Black Denim 2015 efter en, enligt tidningen, konflikt med investerarna. Sedan dess har han även hunnit med att arbeta med märket J. Lindeberg en tid. Han är fortfarande knyten till varumärket, enligt DN, i den mån att företaget har möjlighet att konsultera honom i fråga om varumärkets historia och arv.

Black Denim ska  skötas operativt från Stockholm medan Johan Lindeberg ska arbeta med designen från i huvudsak Los Angeles. Till Habit skriver Johan Lindeberg att  man arbetar  som bäst med att sätta ihop organisationen och ska återkomma så fort den är klar.

Habit har sökt även en representant för Varner för en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Frank Dandy med ny vd

Styrelsemedlem och operativt ansvarig för företagets digitala utveckling kliver in som ny vd. Tidigare vd stannar och får ny roll.

Club Xprs i konkurs: "Externa handelsplatser var fel strategi"

Vd Victor Appelqvist berättar för Habit om konkursbeslutet.

Filippa K till Amazons fysiska butik

Skandinaviska märken i e-handlarens fysiska pop up-butik i London.

H&M tar klädvårdskoncept till Norge

Plus

Nischade noviser vinner mark

HABITS MARKNADSNUMMER DEL 8/8: Det är uppstickarna som toppar fjolårets tillväxtliga. Den absoluta snabbväxaren är All Tomorrow’s Parties.

Club Xprs konkursförvaltare: "Vi hoppas hitta en köpare"

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Lågprissatsning i konkurs

Club Xprs med fyra varuhus och onlineförsäljning har försatts i konkurs, skriver Market.

Arkiv

Butiksnytt
Fullföljer butiksetableringsplan - öppnar två butiker i Stockholm

I torsdags öppnade de nederländska modeföretaget butik i Täby centrum och innan jul väntar ytterligare en butik i Stockholm.

Så gör H&M med Nyden

Habit Modegalan
Här är finalisterna i Årets kreativa kundupplevelse

De nominerade i Habits Modegalans Årets kreativa kundupplevelse riktar sig till olika målgrupper.

Designar åt Uniqlo

Samarbetskollektionen ska värma kunder i höst.

Superdry vinstvarnar

Handlarna mer pessimistiska inför framtiden

Köper tillbaka eget märke

Johan Lindeberg får modejätte med sig när han nu förvärvar varumärke han grundat.

Flattered med ny storägare

Butiksnytt
I dag öppnar D.Brand x Friends

Här är Kim och David Pirzadehs nya butikskoncept.

Stor klädkedja DNA-sprejar kosmetika

Habit Modegalan
Här öppnar Our Legacy

Galanominerade Our Legacy intar en ny marknad med sin femte butik.

Habit Modegalan
Snart dags för Habit Modegalan

Plus

Bra fart för profilleverantörerna

Tar Y/Project till herrmodemässa

Han gästar Pitti Uomo med Parisbaserat varumärke.

Kändispar för Ellos

De har plockat fram två kollektioner i samarbete med Ellos och syns även i e-handlarens julkampanj.

Cos växer upp och ned

Katastrofår för Kappahl

Satsar på manlig fägring

Butiksnytt
Tillfälligt för Jumperfabriken

De kampanjar för modekedjan

Utmanar med underjordisk lokal

Intersport slipper returerna 

H&M köper in sig i Klarna

Norsk modekedja blir dansk

Fejkstreetmärke i JC-butik

Care of Carl lägger till ny marknad

Jobb & Karriär
Tar över kreativt på Lacoste

En modern man

MoS mot trend

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.176