23948sdkhjf

Köper tillbaka eget märke

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Johan Lindeberg får modejätte med sig när han nu förvärvar varumärke han grundat.

Johan Lindeberg köper tillsammans med den norska modekoncernen Varner tillbaka varumärket Black Denim, BLK DNM, det uppger Dagens Nyheter.

Nu ska varumärket återskapas och lansering i omstöpt form sker till hösten 2019.

– Det som är så skönt med de nya ägarna är att de vill att jag ska vara så personlig som jag någonsin kan. Du kan inte sätta Zlatan i fel system. Får han vara i rätt system gör han mål. Om jag får mitt utrymme, där jag får vara den jag är … jag har en inre röst, jag blundar och ser – och så följer jag det, säger Johan Lindeberg till Dagens Nyheter som publicerar en längre intervju med designern och kreatören i lördagens tidning.

Johan Lindeberg lämnade Black Denim 2015 efter en, enligt tidningen, konflikt med investerarna. Sedan dess har han även hunnit med att arbeta med märket J. Lindeberg en tid. Han är fortfarande knyten till varumärket, enligt DN, i den mån att företaget har möjlighet att konsultera honom i fråga om varumärkets historia och arv.

Black Denim ska  skötas operativt från Stockholm medan Johan Lindeberg ska arbeta med designen från i huvudsak Los Angeles. Till Habit skriver Johan Lindeberg att  man arbetar  som bäst med att sätta ihop organisationen och ska återkomma så fort den är klar.

Habit har sökt även en representant för Varner för en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

JC ansöker om konkurs

I tisdags avbröts rekonstruktionen och på torsdagen ansökte bolaget om konkurs.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

Trög utveckling för Åhléns modedel

Plus

Med blick för snabba affärer

På sex år har Chiquelle nått 40 miljoner kronor i omsättning. Så här bygger vd Pouya Boland e-handelsbolagets framgångar.

Frank Dandy växer digitalt

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Arkiv

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

Stockmann sänker prognos

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

Daniel Wellington ökar utdelningen

JC avslutar rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Studio för Eduards Accessories

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Butiksnytt
Esprit öppnar nytt i Linköping

Vintagemode hos & Other Stories

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.139