23948sdkhjf

Syversen investerar i Dear denier

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Följer på förvärvet av av Panos Emporio tidigare i år.

Underklädes- och strumpdistributören Syversen investerar i danska strumpföretaget  Dear Denier; grundat av Katrine och Frederik Drost Lewinsky 2012.

- Syversen group är byggd på strumpor och strumpbyxor, och Dear Denier har en modern inställning till kategorin. Dear Denier är hållbara produkter som produceras i Italien med rätt design. Katrine och Frederik som startade varumärket är också två personer som vi verkligen gillar, säger Hans Erik Syversen, partner i Syversen AS i en kommentar.

Tidigare i år förvärvade Syversen det svenska badklädesvarumärket Panos Emporio och i ett pressmeddelande skriver bolaget att ”vi bekräftar positionen för de varumärken som vi redan representerar, samtidigt som vi utökar vår portfölj av varumärken där vi också investerar som ägare. Förvärvet av Panos Emporio och investeringen i Dear Denier är en del av en långsiktig strategi, där vi vill vara en del av ägandet ". 

Bolaget är redan stora inom strumpbyxor med varumärken som Calvin Klein och Oroblu och Dear Denier passar enligt bolaget bra in i mixen av varumärken.

Som nordisk distributör representerar Syversen, med det svenska dotterbolaget Syversen International, varumärken som Calvin Klein, Ralph Lauren, DKNY, Oroblu, Marlies Dekkers, Muchachomalo och Saxx inom både underkläder, strumpor och strumpbyxor. 

Bolaget äger även, vid sidan av Panos Emporio, varumärkena Note och Eton Socks och hjälper till att bygga märket Greater Than A tillsammans med Aksel Lund Svindal.

Nu planerar Syversen att tillsammans med grundarna utveckla Dear Deniers varumärke och produkt ytterligare och utöka märkets distrubution i Skandinavien och internationellt.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Nu väntar lansering av nya Hunkydory

Charlotte Simonsbacka ligger bakom designen av varumärket som relanseras med kommande höstkollektion. Habit har träffat henne på huvudkontoret i Stockholm.

De är Årets Designer

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

Van Gils nylanseras i Sverige

Zalando ansluter till Global Fashion Agenda

Nyhetsbrev

Kenzo byter uttryck

Arkiv

H&M till Centralamerika

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Totême

Efterträder grundaren Elin Kling.

Blanche i samarbete

Skhoop med miljömärkning

Opening Ceremony stänger butiker

Lindex stärker Stockmann

Plus

Här är trenderna från Pitti Uomo

Habits Christina Bild har varit i Florens och spanat in herrmodet för höst/vinter 2020.

Utbyggd outlet noterar rekordsiffra

Vill vara ultratransparent med nytt varumärke

Spårbarhetskarta och hängetikett inspirerad av innehållsförteckning från livsmedelsindustrin ska ge kunden detaljerad information om plaggen.

Resurssmarta förslag för textilsektorn

Fortsatt försäljningstapp för VRG – stänger fler butiker

Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

Jobb & Karriär
Från Rodebjer till Hemköp

Sir of Sweden köper skjortföretag

Förvärvar anrikt Boråsföretag.

Hummel växer med förvärv

Dyster december i modehandeln

Decemberförsäljningen blev som prognostiserat ett bakslag för modehandeln. Svensk Handel Stil menar att Black friday och mild vinter är huvudanledningar till det dystra utfallet.

Jobb & Karriär
Operativ chef lämnar Revolutionrace

Sportamore tappar finanschef – går till Adidas

De går till Mildh press

Puma Nordic upptaxeras

H&M samarbetar med NFL

Uniqlos ägare sänker prognos

DK Company förvärvar tysk modehandlare

Modebutik stänger

Butiksnytt
Här öppnar Johnells – växer i Stockholm

Jobb & Karriär
Ny vd för XXL

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Nelly

Duo satsar på businesskjortor

H&M byter läge i Linköping – tar över efter Åhléns

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.111