23948sdkhjf

Säljer sitt livsverk

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Badklädesmärket Panos Emporio blir norskt.

Norska mode- och underklädesdistributören Syversen blir majoritetsägare i Svenska baddräktsjätten Panos Emporio, grundat 1986. Anledningen uppges vara för att säkra bolagets framtid och fortsatta expansion ut i världen.

– Jag har byggt upp Panos Emporio från att vara en ouppnåelig dröm till ett branschledande företag. Nu säljer jag en del av mitt livsverk för att säkra dess framtid och fortsatta expansion ut i världen. Syversen har en offensiv expansionsplan och stora planer för varumärket. Det känns verkligen tryggt att lämna över företaget i så kompetenta händer. Samtidigt ser jag fram emot att frigöra tid för att kunna fortsätta att leda arbetet med vår prisvinnande design och överraska med nya innovationer för badmode, säger Panos Papadopoulos, grundare av Panos Emporio.

Panos Papadopoulos stannar dock i företaget och ska lägga fokus på design- och produktutveckling. 

För norska Syversen blir förvärvet en av de största investeringar till dags dato och förutom köpet av Panos Emporio ska distributören även satsa på att utvidga produktportföljen med fler produkter för män.

Bolaget representerar och säljer varumärken som Calvin Klein, Ralph Lauren, DKNY, Marlies Dekkers, OROBLU, Greater Than A och Saxx samt de egenägda varumärkena Note och Eton by Syversen.

Panos Emporio innefattar förutom badkläder till dam, herr och barn även accessoarer och svenskproducerad kosmetik, parfym och hudvård. Försäljning sker till ett 20-tal marknader och omsättningen 2018 landade på 30 miljoner kronor.

Mer om: Panos Emporio
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Nividas värvar vd från Björn Borg

Jobb & Karriär
Ny vd för Oscar Jacobson

Efter en tid med tillförordnad vd har modebolaget rekryterat ny vd med ett längre förflutet i modebranschen och med spetskompetens inom digital handel.

Herrmodekedja får landslagsuppdrag

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Daymaker

Här är SFC:s nya strategi

Med en alldeles färsk ägarkonstellation i ryggen berättar Swedish Fashion Councils vd, Jennie Rosén, om organisationens framtida uppdrag.

Plus

"Vi måste agera nu"

Jennie Rosén, vd för Swedish Fashion Council, har siktet inställt på att ta svensk modebransch in i framtiden med ett hållbart sätt att driva affärer, utan att öka klädvolymerna.

Nyhetsbrev

Motrörelse premieras – Repameras grundare får utmärkelse

Belönas för arbetet med White monday.

Arkiv

Acne Studios byter läge – tillfälligt

H&M Foundation uppmanar till satsningar på kvinnligt entreprenörsskap

Vill se världens investerare ge kvinnor tillgång till kapital på lika villkor.

Oväntade tyger i ny kontext

Uppmärksammat modeföretag sponsras av Tradera. Visar i Köpenhamn.

Plus

De vill växa med hyrmode

Är uthyrning framtidens affärsmodell? Vem är kunden och vad efterfrågas? Habit har bland annat träffat nykomlingarna It’s Released som vill bli marknadsledande.

Välkommen till årets första nummer av Habit

Rekordhög försäljning under Black friday för Asos

Brittisk herrmodemässa med ny hemvist

DEBATT Svensk Handels vd: ”Löneökningstakten måste vara mycket återhållsam”

Lust att organisera bakom e-handlarens tillväxt

Vagabond i danskt samarbete

Modedistrikt bjuder in till visning

Här är varumärkena som deltar i Stockholm Fashion Districts visning den 5 februari.

1

Åtta fokusområden för en hållbar modebransch – utmanar dagens tillväxtlogik

Jobb & Karriär
Går till Patriksson group

Gina Tricot i nytt samarbete

Bambuser gör företrädesemission

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

EU-kommissionen utlyser tävling för att hitta innovationer för hållbar modeproduktion

Denimmässa till Berlin

Skjortföretag mot börsen?

Säljer i MQ

Zalando ansluter till Global Fashion Agenda

Kenzo byter uttryck

H&M till Centralamerika

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

Blanche i samarbete

Lindex stärker Stockmann

Utbyggd outlet noterar rekordsiffra

Resurssmarta förslag för textilsektorn

Jobb & Karriär
Från Rodebjer till Hemköp

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.094