23948sdkhjf

Grandpa lanserar klädlinje

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

"Vi har länge tänkt att vi inte ska producera egna kläder men nu kändes tiden mogen för oss att ta det steget".

Grandpa har lanserat en klädlinje som fått namnet Grandpa Soft Goods. Kollektionen innehåller bland annat sweatshirt, t-shirt, Oxfordskjorta och strumpor som är plagg tänkta att fungerar som en "tidlös grund i Grandpas sortiment och utgöra nyckelplaggen i den perfekta garderoben".

Läs också: Grandpa öppnar och stänger

Produktansvarig för nya klädlinjen är Malin Rodhelind.

- Vi har länge tänkt att vi inte ska producera egna kläder men nu kändes tiden mogen för oss att ta det steget. Vi vill skapa ett bra erbjudande direkt till våra kunder – samtidigt som vi själva har full kontroll på var och hur kläderna produceras. Tanken är att Grandpa Soft Goods utbud skall byggas på successivt plagg för plagg med produkter som behövs för en klassisk, avslappnad och tidlös stil, säger Jonas Pelz, grundare av Grandpa i en kommentar. 

Sortimentet kommer byggas på successivt men man ska inte arbeta  med säsongskollektioner i klassisk bemärkelse och nya plagg kommer in efter behov; "Vi kan alltså inte svara på hur ofta nya plagg kommer in. Lättare nästan att svara på hur sällan, för det kommer dyka upp med ojämna mellanrum", uppger Grandpa till Habit. 

Kollektionen är inte per se unisex men då man adderar storlekar vart efter och erbjuder både XS och XXL så fungerar plaggen i den bemärkelsen som unisex.

Planer finns på mer renodlade damplagg men än så länge tänker man främst herr. 
Strumpor, t-shirts och sweatshirts finns i butiken sedan mitten av juli  och under oktober lanseras skjortor och senare under hösten kommer kalsonger ut i butik. 

Det är inte första gången som butikskonceptet satsar på produkter i eget namn då företaget sedan tidigare har det egna varumärket Low Key Goods som innehåller bland annat inredningsdetaljer och accessoarer.

Grandpa omfattar i dag fyra fysiska butiker; två i Stockholm och en vardera i Malmö och Göteborg och därtill finns webbutik.

Mer om: Grandpa
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Daisy Grace under lupp

De föreslås till MQ

Butik för Arcteryx

Premiär för märkets lånebibliotek i Europa.

De vann Årets Modebutik

HABIT MODEGALAN: Johnny Hedlund och Alexander Nordlund kammade hem priset Årets Modebutik på Habit Modegalan i tisdags kväll. Läs om entreprenörsduon som satsar i Skellefteå.

Cos i samarbete med uthyrningssajt

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Nyhetsbrev

Comeback för By the number

Efter vilan kommer en känga som ska hålla över tid.

Arkiv

Mingel i nya händer

Grundarduon har sålt dammodemärket. Ny ägare tog över i slutet av november.

Stylein redo att växla upp

Öppnar ytterligare yta på Åhléns, lanserar denim och för dialog med investerare.

Digital kompetensutveckling en investering för framtiden

Utbildningsprogrammet Transformationsloopen ska sporra personalen

Grundarduo säljer i Boohoo

Björn Borg samarbetar med Hollywoodskådis – vill få fler att träna

Blir ansikte för både sport- och underkläder.

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Klassisk kulör – blå är den varmaste färgen

"Universell favorit" utsedd till årets färg.

Modeplattform förvärvas av riskkapitalbolag

Team Sportia säljer varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Här är vinnarna på Habit Modegalan 2019

Närmare 200 gäster, sju priskategorier, ”sharing dinner” och underhållning av Zikai. Tisdagskvällens modegala på Grand Hôtel var en fest för alla sinnen.

Mingelbilder från Habit Modegalan

Under tisdagskvällen korades modebranschens allra bästa entreprenörer, företag och personer. Se bildspelet här!

Na-kd lanserar makeup

Prisad av H&M

Trio med koll på logistiken – tävlar om Årets Logistiklösning på Habit Modegalan

Håraccessoarbolag i konkurs

Cecilia Tall bekräftar: Teko har lämnat SFC

I oktober lämnade Teko delägarskapet i Swedish Fashion Council. Samtidigt klev generalsekreteraren, Cecila Tall, av styrelseuppdraget.

Rekord för Black friday – kläder mest poppis

Så sålde Na-kd

Färre konkurser i november

Så hanterar modebranschen Black friday

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Nu drar Stadium sig ur Tyskland

Wesc tackar för sig i egna butiksledet

Butiksnytt
Din sko i specialdesignat format

Butiksnytt
Sjunde butiken för Ideal of Sweden

Jobb & Karriär
Intersport värvar från Clas Ohlson

Sports Direct byter namn

Asos rekryterar

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.127