23948sdkhjf

Grandpa lanserar klädlinje

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

"Vi har länge tänkt att vi inte ska producera egna kläder men nu kändes tiden mogen för oss att ta det steget".

Grandpa har lanserat en klädlinje som fått namnet Grandpa Soft Goods. Kollektionen innehåller bland annat sweatshirt, t-shirt, Oxfordskjorta och strumpor som är plagg tänkta att fungerar som en "tidlös grund i Grandpas sortiment och utgöra nyckelplaggen i den perfekta garderoben".

Läs också: Grandpa öppnar och stänger

Produktansvarig för nya klädlinjen är Malin Rodhelind.

- Vi har länge tänkt att vi inte ska producera egna kläder men nu kändes tiden mogen för oss att ta det steget. Vi vill skapa ett bra erbjudande direkt till våra kunder – samtidigt som vi själva har full kontroll på var och hur kläderna produceras. Tanken är att Grandpa Soft Goods utbud skall byggas på successivt plagg för plagg med produkter som behövs för en klassisk, avslappnad och tidlös stil, säger Jonas Pelz, grundare av Grandpa i en kommentar. 

Sortimentet kommer byggas på successivt men man ska inte arbeta  med säsongskollektioner i klassisk bemärkelse och nya plagg kommer in efter behov; "Vi kan alltså inte svara på hur ofta nya plagg kommer in. Lättare nästan att svara på hur sällan, för det kommer dyka upp med ojämna mellanrum", uppger Grandpa till Habit. 

Kollektionen är inte per se unisex men då man adderar storlekar vart efter och erbjuder både XS och XXL så fungerar plaggen i den bemärkelsen som unisex.

Planer finns på mer renodlade damplagg men än så länge tänker man främst herr. 
Strumpor, t-shirts och sweatshirts finns i butiken sedan mitten av juli  och under oktober lanseras skjortor och senare under hösten kommer kalsonger ut i butik. 

Det är inte första gången som butikskonceptet satsar på produkter i eget namn då företaget sedan tidigare har det egna varumärket Low Key Goods som innehåller bland annat inredningsdetaljer och accessoarer.

Grandpa omfattar i dag fyra fysiska butiker; två i Stockholm och en vardera i Malmö och Göteborg och därtill finns webbutik.

Mer om: Grandpa
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Nu väntar lansering av nya Hunkydory

Charlotte Simonsbacka ligger bakom designen av varumärket som relanseras med kommande höstkollektion. Habit har träffat henne på huvudkontoret i Stockholm.

De är Årets Designer

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

Kenzo byter uttryck

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

Van Gils nylanseras i Sverige

Nyhetsbrev

Zalando ansluter till Global Fashion Agenda

Arkiv

H&M till Centralamerika

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Totême

Efterträder grundaren Elin Kling.

Blanche i samarbete

Skhoop med miljömärkning

Opening Ceremony stänger butiker

Lindex stärker Stockmann

Plus

Här är trenderna från Pitti Uomo

Habits Christina Bild har varit i Florens och spanat in herrmodet för höst/vinter 2020.

Vill vara ultratransparent med nytt varumärke

Spårbarhetskarta och hängetikett inspirerad av innehållsförteckning från livsmedelsindustrin ska ge kunden detaljerad information om plaggen.

Utbyggd outlet noterar rekordsiffra

Resurssmarta förslag för textilsektorn

Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

Fortsatt försäljningstapp för VRG – stänger fler butiker

Jobb & Karriär
Från Rodebjer till Hemköp

Sir of Sweden köper skjortföretag

Förvärvar anrikt Boråsföretag.

Hummel växer med förvärv

Dyster december i modehandeln

Decemberförsäljningen blev som prognostiserat ett bakslag för modehandeln. Svensk Handel Stil menar att Black friday och mild vinter är huvudanledningar till det dystra utfallet.

Jobb & Karriär
Operativ chef lämnar Revolutionrace

Sportamore tappar finanschef – går till Adidas

De går till Mildh press

Puma Nordic upptaxeras

H&M samarbetar med NFL

Uniqlos ägare sänker prognos

DK Company förvärvar tysk modehandlare

Modebutik stänger

Butiksnytt
Här öppnar Johnells – växer i Stockholm

Jobb & Karriär
Ny vd för XXL

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Nelly

Duo satsar på businesskjortor

H&M byter läge i Linköping – tar över efter Åhléns

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.156