23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Skohandeln växer kraftigt på nätet

11 procent av de tillfrågade konsumenterna hade handlat skor under den senaste månaden.

I e-barometern för årets andra kvartal hade modehandeln en tillväxt med 12 procent men i rapporten skriver Postnord att ”skohandeln är en delbransch som ofta hamnar i skuggan av klädhandeln”.

I rapporten konstateras att handeln med skor växer kraftigt online och i genomsnitt 11 procent av de tillfrågade under årets andra kvartal svarade att de handlat skor senaste månaden.

Detta kan jämföras med 7 procent för tre år sedan vilket innebär en andelstillväxt på 4 procentenheter.

Samtidigt är skoinköp ofta mer behovsbaserade än klädinköp vilket kan vara till fördel för skoföretagen om en lågkonjunktur är i antågande, som många bedömare tror, skriver Postnord i rapporten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172|instance-web02