23948sdkhjf

Från WearColour till Tenson

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Fredrik Abrahamsson kliver på som marknads- och försäljningschef hos Tenson.

Fredrik Abrahamsson har rekryterats till Tenson och får uppdrag att leda försäljnings- och marknadsvadelningen på posten som head of sales och marketing director.

Han kommer närmast från WearColour och Void.

Fredrik Abrahamsson grundade tillsammans med Thor Kruse Eén och Johan Ullbro sportmodeföretaget WearColour 2010 och var även med att grunda cyklingsvarumärket Void.

Han har dessförinnan genom agentur- och distributörsverksamhet arbetat med varumärken som bland annat Oakley, Burton, Hurley och Eastpak.

Nu blir han ny i organisationen och ledningsgruppen som ska omstarta klassiska outdoormärket Tenson. 

Vi är oerhört stolta och glada att kunna knyta Fredrik till nya Tenson. Fredriks gedigna branscherfarenhet med att etablera och utveckla både svenska och internationella varumärken och dess försäljning passar som hand i handsken på den förändringsresa vi nu inlett med att föryngra och göra varumärket mer kreativt och kontemporärt, säger Tomas Solin, vd Tenson B.V. Holland Filial.

I april skrev Habit att Tenson rekryterat Tomas Solin och Thomas Nord som ny vd respektive creative director tillika nya delägare av det klassiska  outdoorvarumärket. Duon från Salming Sports rekryteratdes för att leda ett förändringsarbetet och ta fram en ny affärsplan, organisation och ledningsgrupp.

Nu tar även Fredrik Abrahamsson plats i företaget och tillträder den 1 september.

– Det känns inspirerande och spännande att vara med från början på den förändringresa som inletts på Tenson. Tenson är ju ett genuint svenskt varumärke med en spännande 70-årig historik. Jag ser fram emot att ansluta till ett team med likasinnade entreprenörer, säger Fredrik Abrahamsson i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Nyhetsbrev

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Arkiv

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Lanseringsdags för The Wiman

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Här stänger ännu ett Åhléns – fjärde nedlagda varuhuset på ett år

Gina Tricot stänger butikerna i Tyskland

Hon blir ny vd för Åhléns

Efterträder Gustaf Öhrn den 1 september.

Invigningsdags för Naturkompaniet

H&M: Brakförlust och stängning av 170 butiker

Nettominskning med 40 butiker när H&M stänger fler butiker än de öppnar.

Butiksnytt
Här satsar Mikael Sandström med ny butik

Storstäderna största förlorarna i pandemin

Newhouse vd:"Just nu är jag försiktigt optimistisk"

I augusti hoppas vd Antonia Häller att Newhouse ska vara ute ur rekonstruktionen som inleddes i mars. Hittills har 1 butik av 14 stängts.

Ska prisa mode- och skönhetsbranschen för NK:s räkning

Butiksnytt
Nytt outletkoncept i Stockholm – fler enheter planeras

Björn Borg säger upp personal

19 personer på huvudkontoret väntas få gå när sportmodeföretaget sparar för att parera de neagtiva effekterna av coronakrisen.

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Butiksnytt
Andra butiken för Jollyroom: "Är och kommer alltid att vara en e-handlare"

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Kinnevik storsäljer i Zalando

Jobb & Karriär
Från Uniqlo till Marimekko

Halverad försäljning för H&M-gruppen under andra kvartalet

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.157