23948sdkhjf

Från WearColour till Tenson

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Fredrik Abrahamsson kliver på som marknads- och försäljningschef hos Tenson.

Fredrik Abrahamsson har rekryterats till Tenson och får uppdrag att leda försäljnings- och marknadsvadelningen på posten som head of sales och marketing director.

Han kommer närmast från WearColour och Void.

Fredrik Abrahamsson grundade tillsammans med Thor Kruse Eén och Johan Ullbro sportmodeföretaget WearColour 2010 och var även med att grunda cyklingsvarumärket Void.

Han har dessförinnan genom agentur- och distributörsverksamhet arbetat med varumärken som bland annat Oakley, Burton, Hurley och Eastpak.

Nu blir han ny i organisationen och ledningsgruppen som ska omstarta klassiska outdoormärket Tenson. 

Vi är oerhört stolta och glada att kunna knyta Fredrik till nya Tenson. Fredriks gedigna branscherfarenhet med att etablera och utveckla både svenska och internationella varumärken och dess försäljning passar som hand i handsken på den förändringsresa vi nu inlett med att föryngra och göra varumärket mer kreativt och kontemporärt, säger Tomas Solin, vd Tenson B.V. Holland Filial.

I april skrev Habit att Tenson rekryterat Tomas Solin och Thomas Nord som ny vd respektive creative director tillika nya delägare av det klassiska  outdoorvarumärket. Duon från Salming Sports rekryteratdes för att leda ett förändringsarbetet och ta fram en ny affärsplan, organisation och ledningsgrupp.

Nu tar även Fredrik Abrahamsson plats i företaget och tillträder den 1 september.

– Det känns inspirerande och spännande att vara med från början på den förändringresa som inletts på Tenson. Tenson är ju ett genuint svenskt varumärke med en spännande 70-årig historik. Jag ser fram emot att ansluta till ett team med likasinnade entreprenörer, säger Fredrik Abrahamsson i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

De vill utmana herrmodets klassiska retailvarumärken

Blugiallo rekryterar från Morris Stockholm och Eton, skalar upp verksamheten och räknar med att dubblera omsättningen i år.

H&M: E-handel på totalt 50 marknader

Butiksnytt
Nu väntar citybutik för JD Sports – öppnar fjärde butiken

Textil innovation prisad av Norrsken

Butiksnytt
Pop up-butik för Didriksons

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

Arkiv

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Jobb & Karriär
J.Lindebergs kreativa chef lämnar

Jens Werner kliver av efter knappt två år på posten. "Strategin har förändrats och våra visioner överensstämmer inte längre".

Tenson byter läge i Varberg

Butiksnytt
Åhléns nyinviger i Falun

Jobb & Karriär
Hit går Tensons tidigare vd

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Så ska Saddler bli ledande varumärke inom läderaccessoarer

Kinnevik säljer i Zalando

Bryter samarbeten med återförsäljarna för att sy upp på beställning

I veckan lanseras modeföretaget Aérynes nya produktionsmodell. Grundaren Siri Vikman vill omdefiniera begreppet hållbarhet och attackera frågan om överlager.

Butiksnytt
Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Duo vill revolutionera handskmarknaden med nytt varumärke

Nu lanserar Ingrid von Konow och Ulrika Fohgelberg Nordén märket Handsome Stockholm.

Triumph inleder samarbete med Texaid

Ökad försäljning för H&M

Omtolkar klassiska militärplagg för regnigt klimat

Stutterheim fortsätter samarbetet med Alpha Industries.

Här stänger G-Star Raw

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

Panorama Berlin till Tempelhof

London nästa för Boråstudenter

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Happy Socks vd slutar

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Förbättrat Kappahl

Jobb & Karriär
Från Springhill Textile till Wiges

Butiksnytt
Deichmann öppnar nytt och bygger om

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.206