23948sdkhjf

Från WearColour till Tenson

Fredrik Abrahamsson kliver på som marknads- och försäljningschef hos Tenson.

Fredrik Abrahamsson har rekryterats till Tenson och får uppdrag att leda försäljnings- och marknadsvadelningen på posten som head of sales och marketing director.

Han kommer närmast från WearColour och Void.

Fredrik Abrahamsson grundade tillsammans med Thor Kruse Eén och Johan Ullbro sportmodeföretaget WearColour 2010 och var även med att grunda cyklingsvarumärket Void.

Han har dessförinnan genom agentur- och distributörsverksamhet arbetat med varumärken som bland annat Oakley, Burton, Hurley och Eastpak.

Nu blir han ny i organisationen och ledningsgruppen som ska omstarta klassiska outdoormärket Tenson. 

Vi är oerhört stolta och glada att kunna knyta Fredrik till nya Tenson. Fredriks gedigna branscherfarenhet med att etablera och utveckla både svenska och internationella varumärken och dess försäljning passar som hand i handsken på den förändringsresa vi nu inlett med att föryngra och göra varumärket mer kreativt och kontemporärt, säger Tomas Solin, vd Tenson B.V. Holland Filial.

I april skrev Habit att Tenson rekryterat Tomas Solin och Thomas Nord som ny vd respektive creative director tillika nya delägare av det klassiska  outdoorvarumärket. Duon från Salming Sports rekryteratdes för att leda ett förändringsarbetet och ta fram en ny affärsplan, organisation och ledningsgrupp.

Nu tar även Fredrik Abrahamsson plats i företaget och tillträder den 1 september.

– Det känns inspirerande och spännande att vara med från början på den förändringresa som inletts på Tenson. Tenson är ju ett genuint svenskt varumärke med en spännande 70-årig historik. Jag ser fram emot att ansluta till ett team med likasinnade entreprenörer, säger Fredrik Abrahamsson i en kommentar.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062