23948sdkhjf

Ny duo ska leda Tenson – rekryteras från Salming Sports

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Outdoorvarumärket har utsett ny vd och creative director.

Tenson rekyterar Tomas Solin och Thomas Nord som båda kommer från Salming  Sports och kliver in i rollerna som vd respektive creative director. Duon tillträder under andra kvartalet 2019 och kliver även in som delägare.

Tomas Solin efterträder Johan Lövqvist som nyligen aviserade att han kliver av uppdraget efter tio år på posten. 

Tomas Solin och Thomas Nord beskrivs ha gedigen erfarenhet av produktutveckling, marknadsföring och internationellt varumärkesbyggande och ska leda bolaget som gör omstart och ska ha fokus på produkter för familjens friluftsliv.

Förutom Salming Sports har båda även arbetat hos bland andra Libro Gruppen.

- Det är med stor tillförsikt och entusiasm vi tar oss an detta mycket spännande uppdrag. Tenson är ett anrikt svenskt outdoorvarumärke som dessutom har rötterna i min hemstad Varberg. Vår ambition är att tillföra ytterligare energi och kreativitet till varumärket bl.a. genom att ytterligare öka innovationstakten, säger Tomas Solin, tillträdande vd i en kommentar.

-Jag ser det som en förmån och fantastisk utmaning att vara med och revitalisera ett genuint svenskt outdoorvarumärke som Tenson. Under min uppväxt var den ikoniska ljusblå Himalaya-parkasen en del av min garderob – nu ser jag fram emot att tillsammans med Teamet på Tenson skapa nya klassiker, säger  Thomas Nord som tillträder posten som creative director under andra kvartalet 2019.

Tensons huvudägare  holländska investmentfirman Nedvest med Tim Kreté i spetsen säger sig vara nöjd över att ha rekryterat  "ett handlingskraftigt och välmeriterat team".

-Med Tomas och Thomas som management och delägare till vårt redan starka Tensonteam känner vi stor tillförsikt att bolaget och varumärket ska lyfta till nya höjder framöver.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Butiksnytt
Loewe till NK

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Nyhetsbrev

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Arkiv

Så sålde New Wave

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

Fortsatt stora utmaningar för WeSC

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

Nelly söker ny logistiklösning

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

1

Här tappas oftast modekunden – kedjan som lyckas bäst i provrummet

Säger tack med kampanj

Sålde 1 240 par strumpor på en helg. Nu firas ettårsdagen med buller och bång.

Ny ägare till Rayville

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Danska ägaren tror på comeback i Sverige och internationellt.

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Fortsatt supertrögt för Odd Molly

Lovprisade hållbarhetsess

Bite Studios, Atacac, Nudie jeans och Re:newcell förärades på onsdagen hållbarhetspriset Encouragement for Action

Lätta fötter på Nordic Shoe and Bag Fair

HABIT PÅ STOCKHOLM FASHION DISTRICT: Utställarna bjuder på gångvänligt skomode inför 2020 med en uppsjö av enkla sandaler till flerfärgade klumpsneakers.

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Revolver bygger ut – blir två mässor

Scotch & Soda med ny byrå

Tolv till Illum

Näst största ägaren minskar i Kappahl

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.118