23948sdkhjf

Ny duo ska leda Tenson – rekryteras från Salming Sports

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Outdoorvarumärket har utsett ny vd och creative director.

Tenson rekyterar Tomas Solin och Thomas Nord som båda kommer från Salming  Sports och kliver in i rollerna som vd respektive creative director. Duon tillträder under andra kvartalet 2019 och kliver även in som delägare.

Tomas Solin efterträder Johan Lövqvist som nyligen aviserade att han kliver av uppdraget efter tio år på posten. 

Tomas Solin och Thomas Nord beskrivs ha gedigen erfarenhet av produktutveckling, marknadsföring och internationellt varumärkesbyggande och ska leda bolaget som gör omstart och ska ha fokus på produkter för familjens friluftsliv.

Förutom Salming Sports har båda även arbetat hos bland andra Libro Gruppen.

- Det är med stor tillförsikt och entusiasm vi tar oss an detta mycket spännande uppdrag. Tenson är ett anrikt svenskt outdoorvarumärke som dessutom har rötterna i min hemstad Varberg. Vår ambition är att tillföra ytterligare energi och kreativitet till varumärket bl.a. genom att ytterligare öka innovationstakten, säger Tomas Solin, tillträdande vd i en kommentar.

-Jag ser det som en förmån och fantastisk utmaning att vara med och revitalisera ett genuint svenskt outdoorvarumärke som Tenson. Under min uppväxt var den ikoniska ljusblå Himalaya-parkasen en del av min garderob – nu ser jag fram emot att tillsammans med Teamet på Tenson skapa nya klassiker, säger  Thomas Nord som tillträder posten som creative director under andra kvartalet 2019.

Tensons huvudägare  holländska investmentfirman Nedvest med Tim Kreté i spetsen säger sig vara nöjd över att ha rekryterat  "ett handlingskraftigt och välmeriterat team".

-Med Tomas och Thomas som management och delägare till vårt redan starka Tensonteam känner vi stor tillförsikt att bolaget och varumärket ska lyfta till nya höjder framöver.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

De vann Årets Modebutik

HABIT MODEGALAN: Johnny Hedlund och Alexander Nordlund kammade hem priset Årets Modebutik på Habit Modegalan i tisdags kväll. Läs om entreprenörsduon som satsar i Skellefteå.

Daisy Grace under lupp

Butik för Arcteryx

Premiär för märkets lånebibliotek i Europa.

Cos i samarbete med uthyrningssajt

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

De föreslås till MQ

Nyhetsbrev

Mingel i nya händer

Grundarduon har sålt dammodemärket. Ny ägare tog över i slutet av november.

Arkiv

Comeback för By the number

Efter vilan kommer en känga som ska hålla över tid.

Grundarduo säljer i Boohoo

Björn Borg samarbetar med Hollywoodskådis – vill få fler att träna

Blir ansikte för både sport- och underkläder.

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Klassisk kulör – blå är den varmaste färgen

"Universell favorit" utsedd till årets färg.

Team Sportia säljer varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Stylein redo att växla upp

Öppnar ytterligare yta på Åhléns, lanserar denim och för dialog med investerare.

Modeplattform förvärvas av riskkapitalbolag

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Mingelbilder från Habit Modegalan

Under tisdagskvällen korades modebranschens allra bästa entreprenörer, företag och personer. Se bildspelet här!

Na-kd lanserar makeup

Här är vinnarna på Habit Modegalan 2019

Närmare 200 gäster, sju priskategorier, ”sharing dinner” och underhållning av Zikai. Tisdagskvällens modegala på Grand Hôtel var en fest för alla sinnen.

Prisad av H&M

Håraccessoarbolag i konkurs

Cecilia Tall bekräftar: Teko har lämnat SFC

I oktober lämnade Teko delägarskapet i Swedish Fashion Council. Samtidigt klev generalsekreteraren, Cecila Tall, av styrelseuppdraget.

Trio med koll på logistiken – tävlar om Årets Logistiklösning på Habit Modegalan

Rekord för Black friday – kläder mest poppis

Så sålde Na-kd

Färre konkurser i november

Så hanterar modebranschen Black friday

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Nu drar Stadium sig ur Tyskland

Wesc tackar för sig i egna butiksledet

Butiksnytt
Din sko i specialdesignat format

Butiksnytt
Sjunde butiken för Ideal of Sweden

Jobb & Karriär
Intersport värvar från Clas Ohlson

Sports Direct byter namn

Asos rekryterar

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.16