23948sdkhjf

Masai med nytt team och logotyp

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Rekryterar duo och vill bli bättre på att berätta ursprung och riktning.

Det danska livsstilsföretaget har rekryterat duon Lene Louderback till posten som kreativ chef och chefsdesigner samt av Christina Strunge till tjänsten som internationell marknadschef.

Därtill är logon ny och med tillägget ”Copenhagen” för att enligt företaget bättre kommunicera märkets arv, traditioner och värderingar och matcha bolagets expansionsprocess.

– Vi upplever nu en stark medvind. Vi har öppnat dörrar i USA och har även en massiv närvaro i Storbritannien. Vi har en stabil relation med våra kunder i Norge, Sverige och Danmark, och känner att det nu är dags att tillföra en av grundvärderingarna i vårt arbete till vår logo, nämligen det faktum att vi är från Köpenhamn och att dansk design är en del av vår ryggrad, säger Sune Bjerregaard, vd på Masai i en kommentar.

Den nya logotypen implementeras successivt i butiker, i material och på de digitala plattformarna från maj 2019.

Företaget har 1 500 återförsäljare i 25 länder och driver därtill en egen webbutik samt har 37 egna butiker i Danmark, Sverige och Norge.

– Vi arbetar alltid utifrån sex stycken grundformer, så att kvinnor inte ska behöva begränsa sig utan kan känna sig fria och vackra i de kläder de bär. Vi anstränger oss för att göra designen relevant för den enskilda kvinnan, och så har vi ju ett unikt danskt förhållningssätt till designen - vi är danska i vår kärna eftersom dansk design just handlar om att förena skönhet och funktionalitet. Därför understryker logon inte bara vår designfilosofi, utan även det sätt som våra kunder upplever oss, oavsett om de möter oss hos en Masai-återförsäljare, i en Masai-butik eller på Masais webshop, säger Lene Louderback, kreativ chef och chefsdesigner,

Omsättningen under räkenskapsåret 2017/18 uppgick till 467,6 miljoner danska kronor vilket var en med 5 procent mot föregående år.

Mer om: Masai
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Zara sprängde miljardvallen

Second hand-marknaden för lyxmode en miljardindustri

Houdini Sportswears e-handel prisad

Spinnova och Fortum har en textilfiber ihop

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

1

KRÖNIKA: "Vi är tydliga med vad vi mäter"

Nyhetsbrev

Plus

Hon satsar på lyxmode

Är marknadsplatserna framtiden för modebranschen? Habit har träffat grundaren och vd:n till lyxplattformen Seezona, Anna-Carina Helander, som investerat miljontals kronor i en affärsmodell utan lagerrisk.

Arkiv

Här öppnar JC

Medvetna konsumenter driver på hållbar textilproduktion

Calik Denim leder utvecklingen inom ”ansvarsfullt mode”

Franskt modemärke öppnar i Skandinavien

Duo herrmodets mäktigaste om King får välja

Flera butiksägare på modetidningens topp 100.

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

Nya modekedjor till Norden när Mall of Tripla öppnar

Eton drar upp leveranstempot

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Scorett utvecklar second hand-konceptet

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Jobb & Karriär
Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

XXL gör riktad nyemission – grundaren lämnar ordförandeposten

Butiksnytt
Här är Gina Tricots nya etableringar

Monki startar community

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Butiksnytt
Sandqvist lanserar nytt butiksuttryck på ny marknad

Butiksnytt
Anrik vintagebutik till Stockholm

Broadway & Sons öppnar tillfällig butik i Stockholm i veckan.

Nelly lämnar Falkenberg

Marimekko höjer vinstprognos

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Pure London breddas

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Indiska hoppas hitta guldkorn i kundernas garderober

Butiksnytt
Na-kd tillbaka i Helsingborg

Wesc ökade förorder: "Ytterligare ett litet steg i rätt riktning"

Vintagekoncept vill öppna i Stockholm

Jobb & Karriär
Från Eton till Nordic Leather Group

Ny e-handelsfusion i outdoorbranschen

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.141