23948sdkhjf

Masai med nytt team och logotyp

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Rekryterar duo och vill bli bättre på att berätta ursprung och riktning.

Det danska livsstilsföretaget har rekryterat duon Lene Louderback till posten som kreativ chef och chefsdesigner samt av Christina Strunge till tjänsten som internationell marknadschef.

Därtill är logon ny och med tillägget ”Copenhagen” för att enligt företaget bättre kommunicera märkets arv, traditioner och värderingar och matcha bolagets expansionsprocess.

– Vi upplever nu en stark medvind. Vi har öppnat dörrar i USA och har även en massiv närvaro i Storbritannien. Vi har en stabil relation med våra kunder i Norge, Sverige och Danmark, och känner att det nu är dags att tillföra en av grundvärderingarna i vårt arbete till vår logo, nämligen det faktum att vi är från Köpenhamn och att dansk design är en del av vår ryggrad, säger Sune Bjerregaard, vd på Masai i en kommentar.

Den nya logotypen implementeras successivt i butiker, i material och på de digitala plattformarna från maj 2019.

Läs också: Masais svenska dotterbolag i konkurs

Företaget har 1 500 återförsäljare i 25 länder och driver därtill en egen webbutik samt har 37 egna butiker i Danmark, Sverige och Norge.

– Vi arbetar alltid utifrån sex stycken grundformer, så att kvinnor inte ska behöva begränsa sig utan kan känna sig fria och vackra i de kläder de bär. Vi anstränger oss för att göra designen relevant för den enskilda kvinnan, och så har vi ju ett unikt danskt förhållningssätt till designen - vi är danska i vår kärna eftersom dansk design just handlar om att förena skönhet och funktionalitet. Därför understryker logon inte bara vår designfilosofi, utan även det sätt som våra kunder upplever oss, oavsett om de möter oss hos en Masai-återförsäljare, i en Masai-butik eller på Masais webshop, säger Lene Louderback, kreativ chef och chefsdesigner,

Omsättningen under räkenskapsåret 2017/18 uppgick till 467,6 miljoner danska kronor vilket var en med 5 procent mot föregående år.

Mer om: Masai
Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Nyhetsbrev

Tumba centrum tappar H&M

Arkiv

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Lanseringsdags för The Wiman

Här stänger ännu ett Åhléns – fjärde nedlagda varuhuset på ett år

Gina Tricot stänger butikerna i Tyskland

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Hon blir ny vd för Åhléns

Efterträder Gustaf Öhrn den 1 september.

Invigningsdags för Naturkompaniet

H&M: Brakförlust och stängning av 170 butiker

Nettominskning med 40 butiker när H&M stänger fler butiker än de öppnar.

Butiksnytt
Här satsar Mikael Sandström med ny butik

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Kinnevik storsäljer i Zalando

Jobb & Karriär
Från Uniqlo till Marimekko

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.111