23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

E-handlare ska hitta nya modeentreprenörer

E-handlare startar tävling för att hitta nästa generation kvinnliga modeentreprenörer.

YNAP, Yoox och Net-A-Porter, lanserar tävlingen Incredible Girls of the Future för att hitta entreprenör som kan komma med idéer kring en innovativ ny modeapp.

Tävlingen vämder sig till kvinnor mellen 16 till 25 år som kan ta modevärlden med storm och ska vara nydanande, hållbar och kunna förbättra modeindustrin.

Vinnaren får bland annat ett skräddarsytt mentorpaket och juryn består av en enligt e-handlaren namnkunnig skara av bland andra Missonis Margherita Maccapani Missoni, Man Repellers grundare Leandra Medine, YNAPs Federico Marchetti, Net-A-Porter styrelseordförande Alison Loehnis och Porters tillförordnade redaktör Sarah Bailey.

Upprinnelsen till tävlingen är att e-handlaren tycker att det finns för få kvinnor i tech-världen och att oroväckande många säger sig vara ointresserade av teknisk utveckling.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125