23948sdkhjf

Skobolag lanserar ny e-handel

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Ett halvår efter att Spiltan gick in som investerare i Flattered så lanserar nu skobolaget en ny sajt och webbutik.

Satsningen är också en del i ambitionen, som nu ges  möjlighet till, att öka expansionen och växa internationellt efter att ha haft en bra tillväxt i Norden.

Den stora skillnaden mot den tidigare sajten är att den enligt företaget är mycket snabbare och stabilare och därtill är allt innehåll och storytelling djupare integrerat i shoppingupplevelsen.

I webbutiken finns möjlighet till fler lokala betalsätt för olika marknader och kommunikationen med kund är stärkt med UGC, user generated content, och möjligheten för konsumenten att kommentera och ge feedback på produkter på sajten. 

– Det känns jättespännande att lansera en ny sajt som kan bemöta våra internationella kunders behov i form av service, betalsätt, tillgänglighet som samtidigt matchar vår branding i det internationella skovarumärke vi håller på att skapa, säger Gustav Lidén, vd och medgrundare på Flattered.

Försäljningen via egen e-handel ökar och står för en hälften av omsättningen i dag. Bolaget har som mål att nå 30 miljoner kronor i omsättning 2019.

Flattered grundades 2015 och har vid sidan av digital försäljningen även återförsäljare och märket finns i dag även bland annat på varuhusen Harvey Nichols i Storbritannien, Galerie Lafayette i Paris, La Rinascente i Milano, L'apartment i Japan och KaDeWe i Tyskland samt via digitala marknadsplatser som Zalando. 

Hur fungerar samarbetet med Spiltan?

Vårt samarbete med Spiltan fungerar jättebra och vi hare en gemansam ambition för bolaget, säger Gustav Lidén, vd för Flattered till Habit.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (1)
Startsidan just nu

Daisy Grace under lupp

De vann Årets Modebutik

HABIT MODEGALAN: Johnny Hedlund och Alexander Nordlund kammade hem priset Årets Modebutik på Habit Modegalan i tisdags kväll. Läs om entreprenörsduon som satsar i Skellefteå.

De föreslås till MQ

Butik för Arcteryx

Premiär för märkets lånebibliotek i Europa.

Cos i samarbete med uthyrningssajt

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Nyhetsbrev

Comeback för By the number

Efter vilan kommer en känga som ska hålla över tid.

Arkiv

Mingel i nya händer

Grundarduon har sålt dammodemärket. Ny ägare tog över i slutet av november.

Digital kompetensutveckling en investering för framtiden

Utbildningsprogrammet Transformationsloopen ska sporra personalen

Grundarduo säljer i Boohoo

Björn Borg samarbetar med Hollywoodskådis – vill få fler att träna

Blir ansikte för både sport- och underkläder.

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Klassisk kulör – blå är den varmaste färgen

"Universell favorit" utsedd till årets färg.

Team Sportia säljer varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Stylein redo att växla upp

Öppnar ytterligare yta på Åhléns, lanserar denim och för dialog med investerare.

Modeplattform förvärvas av riskkapitalbolag

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Mingelbilder från Habit Modegalan

Under tisdagskvällen korades modebranschens allra bästa entreprenörer, företag och personer. Se bildspelet här!

Na-kd lanserar makeup

Här är vinnarna på Habit Modegalan 2019

Närmare 200 gäster, sju priskategorier, ”sharing dinner” och underhållning av Zikai. Tisdagskvällens modegala på Grand Hôtel var en fest för alla sinnen.

Prisad av H&M

Håraccessoarbolag i konkurs

Cecilia Tall bekräftar: Teko har lämnat SFC

I oktober lämnade Teko delägarskapet i Swedish Fashion Council. Samtidigt klev generalsekreteraren, Cecila Tall, av styrelseuppdraget.

Trio med koll på logistiken – tävlar om Årets Logistiklösning på Habit Modegalan

Rekord för Black friday – kläder mest poppis

Så sålde Na-kd

Färre konkurser i november

Så hanterar modebranschen Black friday

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Nu drar Stadium sig ur Tyskland

Wesc tackar för sig i egna butiksledet

Butiksnytt
Din sko i specialdesignat format

Butiksnytt
Sjunde butiken för Ideal of Sweden

Jobb & Karriär
Intersport värvar från Clas Ohlson

Sports Direct byter namn

Asos rekryterar

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.156