23948sdkhjf

Skobolag lanserar ny e-handel

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Ett halvår efter att Spiltan gick in som investerare i Flattered så lanserar nu skobolaget en ny sajt och webbutik.

Satsningen är också en del i ambitionen, som nu ges  möjlighet till, att öka expansionen och växa internationellt efter att ha haft en bra tillväxt i Norden.

Den stora skillnaden mot den tidigare sajten är att den enligt företaget är mycket snabbare och stabilare och därtill är allt innehåll och storytelling djupare integrerat i shoppingupplevelsen.

I webbutiken finns möjlighet till fler lokala betalsätt för olika marknader och kommunikationen med kund är stärkt med UGC, user generated content, och möjligheten för konsumenten att kommentera och ge feedback på produkter på sajten. 

– Det känns jättespännande att lansera en ny sajt som kan bemöta våra internationella kunders behov i form av service, betalsätt, tillgänglighet som samtidigt matchar vår branding i det internationella skovarumärke vi håller på att skapa, säger Gustav Lidén, vd och medgrundare på Flattered.

Försäljningen via egen e-handel ökar och står för en hälften av omsättningen i dag. Bolaget har som mål att nå 30 miljoner kronor i omsättning 2019.

Flattered grundades 2015 och har vid sidan av digital försäljningen även återförsäljare och märket finns i dag även bland annat på varuhusen Harvey Nichols i Storbritannien, Galerie Lafayette i Paris, La Rinascente i Milano, L'apartment i Japan och KaDeWe i Tyskland samt via digitala marknadsplatser som Zalando. 

Hur fungerar samarbetet med Spiltan?

Vårt samarbete med Spiltan fungerar jättebra och vi hare en gemansam ambition för bolaget, säger Gustav Lidén, vd för Flattered till Habit.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (1)
Startsidan just nu

Ännu en köpcentrumägare satsar på paketutlämning

Kavat lanserar återbrukskoncept

Ivyrevel öppnar ny pop up-butik

Mötet med kunden ska göra skillnad

Kunddrivet ledarskap – nyckeln till framgång inom retail

Här är finalisterna i Habit Modegalan 2019

18 finalister har chans till Habits branschpris som delas ut i Spegelsalen, Grand Hôtel, i Stockholm i december.

Jobb & Karriär
Under Armour ringer in 2020 med ny svensk vd

Patrik Frisk efterträder Kevin Plank hos den amerikanska sportmodejätten.

Nyhetsbrev

Designbyrå vill inspirera till cirkulär konsumtion av kläder

Arkiv

Stärkt Sportamore

Trögare för Nelly – rejält resultattapp

Här öppnar Åhléns i nytt läge

Jobb & Karriär
Babyshop plockar in marknadschef

E-handelsgruppen har även en ny creative director.

Modemärkena som väljer ny pop up-satsning

Jobb & Karriär
Efter skandalen – XXL med ny Sverigechef

Kappahl krymper styrelsen

Zara sprängde miljardvallen

Second hand-marknaden för lyxmode en miljardindustri

Spinnova och Fortum har en textilfiber ihop

Houdini Sportswears e-handel prisad

Franskt modemärke öppnar i Skandinavien

Plus

Hon satsar på lyxmode

Är marknadsplatserna framtiden för modebranschen? Habit har träffat grundaren och vd:n till lyxplattformen Seezona, Anna-Carina Helander, som investerat miljontals kronor i en affärsmodell utan lagerrisk.

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

1

KRÖNIKA: "Vi är tydliga med vad vi mäter"

Duo herrmodets mäktigaste om King får välja

Flera butiksägare på modetidningens topp 100.

Här öppnar JC

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

Eton drar upp leveranstempot

Nya modekedjor till Norden när Mall of Tripla öppnar

Scorett utvecklar second hand-konceptet

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Monki startar community

Nelly lämnar Falkenberg

Marimekko höjer vinstprognos

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Pure London breddas

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Se alla Företagens egna nyheter

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Sänd till en kollega

0.154